23 Nisan 1920

23 NİSAN 1920
1921 den başlayıp, çeşitli evrelerden geçerek, 1981 de bu günkü haline gelmiş ve '23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı' adını almıştır.
Savaş sırasında yetim ve öksüz kalan yoksul çocukları, bayram şenliği ile sevindirmek amacıyla, çocuk bayramı özü ön planda tutulurken; egemenliğin padişahtan alınarak, halka verilmesini kutlamak amacıyla ilgili olarak, ulusal egemenlikten yeteri kadar söz edilmiyor nedense...

'Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.' Bu ilkeyi doğru anlar, doğru anlatır ve dürüstçe uygularsak; ulusal egemenliğin rastgele bir oy çokluğu olmadığı, demokrasinin ve Cumhuriyetin temel ilkelerinden biri olduğu kolayca anlaşılır. Türkiye Cumhuriyeti devletinin kuruluşunu istemeyen dış mihraklar ve onların yerli işbirlikçileri olan hainler, ulusal egemenliğin sağladığı olanaklardan yararlanarak, karşıtlıklarını her fırsatta göstermiş ve göstermektedirler. Zaten Cumhuriyetin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, büyük nutkunda da sıkça değinmektedir. Ve o büyük insan, tehlikenin ne olduğunu, nereden ve nasıl gelebileceğini daha o yıllarda biliyor ve bunu da bize büyük nutkunda söylüyordu, eserini emanet ettiği gençliğe hitap ederek...


23 Nisan 2012

23 Nisan 2012 1-2 dakika 11 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 12 yıl önce

    👍👍👍'Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir.' 👍👍👍