ABD ve Soykırım Gerçeği

Yine 24 Nisan, başımızın üstünde Demoklesin Kılıcı sallanmaya devam ediyor. Obama Ermeni soykırımı diyecek mi?, demeyecek mi?, ah! neyse yine Büyük Felaket dedi. v.s. laflar dün akşamdan beri ortalıkta dolaşıyor.

Hiç kimse, yahu! Obama bir dönsün de kendi devletine baksın diyemiyor.

Yine olaya yalnızca tek taraflı bakan, açıklamalarına devam ediyor, ABD Başkanı. Oysa, Amerika Birleşik Devletleri Dünyadaki en büyük, sistematik soykırımı yapan devlet. Kuruluşu bile soykırıma dayanıyor.

Bu soykırım halen değişik şekilde günümüzde de devam ediyor. Kızılderililer, tecrit edildikleri rezerve bölgelerinde yoksulluk, uyuşturucu, işsizlik açmazları içinde yaşamaya ve kültürlerini sürdürmeye çabalıyorlar.

Kimliksizleştirilmek ve vatansızlaştırılmak çabalarına, değişim fetişizmine karşı duruyorlar.

Bir taraftan da, ellerinden alınan verimli toprakların iadesini sağlamak için, mücadelelerini sürdürüyorlar. Toprakları yerine verilen parayı kabul etmeyerek, birgün amaçlarına ulaşacaklarını düşünüyorlar.

Kızılderili kültürü ve yaşamı üzerine eserleri bulunan kızılderili kadın yazar Elizabeth Cook-Lynn "Amerikalılar yalnızca soykırımcı değil, aynı zamanda sömürgecidirler."
"Amerikan tarihi ırkçılığa dayanır." diyerek, gerçekleri dile getiriyor.

24 Nisan 2011 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar