Aforizmalarım 2

? Unuttuklarını sevdiklerinden öğrenenler, öğrendiklerini hiçbir zaman unutmaz.
? Dostlarındaki günahları övenler, günahları dostlarından çok severler.
? Kalbinin kapısını bağışlayan sevgiye açtığında, affedilmez sandığını yeni bir hakikat gibi seveceksin.
? Bana duyduğun hasreti yok ederek sana beslediğim sevgiyi hak edemezsin.
? Kalbin unuttuğunu gözler öldürür.
? Alacaklarını unutacak kadar cömert, vereceklerini hatırlayacak kadar cesur ol!
? Hayat güneşinin gölgeleri uzattığı yerde, yalnızlık derin olur.
? Ölüm gönlümüzün güllerini zamansız soldurunca, hasretimize çareyi rüyalarda ararız.
? Çöken bir toplumu kurtaracak üç vergi türü keşfettim: Zenginler için mutluluk, müminler için iman ve kadınlar için güzellik vergisi!
? Delilik de bir kudrettir, akıllıca kullanılırsa eğer.
? Hayallerimizin sevinciyle yaşar, hasretlerimizin derdiyle ölürüz.
? Yaşamak; sevmenin güzelliğini gözlerden kalbe, anlamanın sevincini kalplerden söze taşımaktır.
? Anlatılmazı anlayanlar anlaşılmazı öğretirler.
? Nefreti sevgisinden büyük olana bütün gündüzler gecedir.
? Kadının kötüsü erkeği ibibikler ötene kadar, erkeğin iyisi kadını eşek sudan gelinceye kadar sever.
? Başkasının yalanlarına güneş olan, kendi gerçeklerine gölge düşürür.
? İnsanlığa sevgisi derin olanın yalnızlığı büyük olur.
? Sevgiyle gönlüne koyacaklarını hasretle rüyalarda ara! Senin sevgine lâyık olanlar, hayalini gördüklerindir.
? Bilim dünyasında gerçekle günaha giren, inanç dünyasında yalanla cennet arar.
? İltifat, kalbi kırık hanımlar için bir mutluluk güneşidir.
? Tek hakikati güzellik olan bir kadını iltifatın yalanları öldürür.
? Aptalın deliden öğrendiğini akıllı aptala öğretemez.
? Sizin bizi cezalandırma sebebiniz, bizim sizle yarattığımız ahlarınız! Bizim sizi affetme sebebimiz, sizin bizle yarattığınız günahlarımız!
? Yalanın aptallaştırdığı akıllılardan olacağınıza hakikatin akıllandırdığı delilerden olun daha iyi.
? Düşünüp de soran korkak, anlayıp da susan cesurdan iyidir.
? Dünyayı kurtaracak olanlar, kalbinde taşıdıklarını sırtında taşıyanlar olacaktır.
? Görülmeye değer en yüce hakikat, henüz gösteremediğimiz hakikattir.
? Hiç anlamadığı bir şeyi biraz anlayan, az anladığı bir şeyi daha çok anlar.
? Aptalın deliden öğrendiğini akıllı aptala öğretemez.
? Çaresizlere sabahı müjdeleyen de kendi gecelerimizin güneşidir.
? Sevildiğini bilmenin sevinci, sevginin yarattığı güzelliğe ölümsüzlük getirir.
? Kadınların yalanları, yalan dünyanın gerçekleridir.
? Satılan vicdanın vergisi olmaz.
? Sevgisi derin olanda hasret büyük olur.
? Bugün, geleceğin hasretiyle dün; gelecek, geçmişin korkusuyla bugün olur.
? Sevgisi merhametiyle kardeş olan, her karanlığa güneş olur.
? Sorunun peşinden koşan, çözümün içine düşer.
? Kalbim benim en değerli hazinemdir. Çünkü içinde sen varsın.
? Kadında sığlık, güzelliğinin nazar boncuğudur.
? Geçmiş ve gelecek hem ana dokunur hem de anda toplanır. Ölümsüz olan andır, sonsuz olan şimdidir.

27 Temmuz 2013 2-3 dakika 15 denemesi var.
Yorumlar