Aforizmalarım 3

? Geçmişe dokunmayan şimdinin geçip gidecek geleceği olmaz.
? Dostun dosta unutturduğu her keder güzeldir. Ancak sevilenin sevene unutturduğu bir keder, kederlerin en güzelidir.
? Çözümsüz sorunların ardına düşen, sorunsuz aklını derde düşürür.
? Kadın erkeği anlaşılır yapsaydı, bilim doğruya kuşkuyla bakamazdı. Kadın hakikati sonunda bilime ilke oldu: Sulandıramıyorsan, bulandıracaksın.
? Kadın, derin olan her şeyden nefret ettiği için, sığlık erkeklerin erdemi oldu.
? Paleo-despotun neo-ahlâk ilkesi: Yetim hakkı yemeden kul hakkı yiyen bizden değildir!
? Akıllı kadın, aptallığı kutsanmış kocayı aziz mertebesine yükseltir.
? Akıllı kadın erkeğin ehlîleşmişini el üstünde, ehlîleşmemişini diken üstünde tutar.
? Bir kadının erkeği aptallaştırdığı an, erkeğin zafere en yakın olduğu andır.
? Kocasını suskunlaştırdıktan sonra aptallaştıran bir kadın, kocasını aptallaştırdıktan sonra suskunlaştıran bir kadından daha insanîdir.
? Ağlamak için çok sebebi varken sebepsiz ağlayan, gözyaşlarına yazık eder.
? İnsanı sevmeyen gönül engin, paraya tapan gönül zengin olamaz.
? Başkasının cehenneminde ıstırabı tanımamış olan, kendi cehenneminde merhameti öğrenir.
? Vicdanını zalime çaldıran hâkim, Tanrısını kendisine güldürür.
? Yükselirken alçalanların ahlâkı, ilkesiz inancını ülküsüz hayatına ilke yapanların ahlâkıdır.
? Zavallılıkların en aldatıcı olanı, yaratılmışları Yaradan'la aldatanların zavallılığıdır.
? En büyük düşmanımız, hayallerimize almadan koynumuza aldıklarımızdır.
? Kadının akıllısı, adam olacak kocaya önce pabucunu ters giydirir.
? Kötünün kendi pişmanlığından doğar kötüyü iyi eden hakikat.
? Kadınlar erkeklerden daha yeteneklidir. Erkekler düşünmeden hiçbir şeyi anlamazken, kadınlar anlamadan her şeyi bilirler.
? Kadının ağlattığını Mevlâ güldürür, Mevlâ'nın ağlattığını kadın öldürür.
? Kadının iyisi erkeği deli, kötüsü ise rahmetli eder.
? Dünyanın tüm feministleri birleşiniz! Erkeklerden başka yitirecek hiçbir şeyiniz yoktur.
? Kapitalistlerin yaşam ilkesi: Bugün soyabileceğin bir kişiyi asla yarına bırakma! Yarın parası olmayabilir.
? Yaşamda anımsanmaya değer şeyler, bir kadının size unutturduklarıdır
? Bir kadın, gerçekleri dinlemeye alışmış olanlara asla yaşını söylemez.
? Yaşını itiraf etmek, bir kadına günahlarını itiraf etmekten daha çok acı verir.
? Anlatabileceğini düşündüklerin, söyleyebileceğine inandıklarındır.
? Kendi babasının kötü bir yalancı olduğuna inanan siyasetçi, kendisinin iyi bir yalancı olduğuna çocuklarını inandıramaz.
? Zulmün zoruyla sökülen dikiş, adalet gelene dek dikilmez imiş!
? Öğrencisi aptal olan, öğretirken yaşlanır.
? Din, ikiyüzlü siyasetçinin imansız eşi, haram da günahkâr metresidir. Onun, hangisini ne zaman seveceğine hep halk karar verir.
? Yalan ırmakları, hakikat denizini kirletemez.
? Hatalar yolunu şaşırmışların hakikatidir.
? Yetim hakkıyla hacca giden, kul hakkıyla şeytan taşlar.
? Çok yozlaşan tez uzlaşır.
? Kaçacak yeri olmayan kendinden kaçar.
? Günün budalası olmak, yılın aptalı olmaktan iyidir.

28 Temmuz 2013 2-3 dakika 15 denemesi var.
Yorumlar