Ankara Kitap Fuarı İzlenimleri

Her sene benim ve birçok edebiyatsever insanın, heyecan ile beklediği kitap fuarı nihayet ATO Congresium'da 8 - 17 Ocak 2016 tarihlerinde gerçekleşti. Bir Ankaralı olarak, çok sevindiğimiz bir konu olsa da bu tür fuarların daha sıklık ile yapılmasını arzu ediyor ve gönülden diliyoruz başkent Ankara'da. Eskiden hepinizin bildiği gibi Atatürk Kültür Merkezinde AKM'de yapılırdı kitap fuarı. Son bir kaç senedir ATO'da yapılıyor. Hiç olmazsa Ankara'da sene de iki kere olmalı kitap fuarı, Ankaralı kitapseverler bunu fazlasıyla hak ediyor.









Otuz yıllık dostlarım, arkadaşlarım yazar ve çizgi roman sanatçıları Orhan Dündar ve Erhan Dündar ile kapanmadan iki gün önce fuara damlayıverdik, meğerse fuarda açmış kollarını bizi bekliyormuş özlem ve hasret ile. Cumartesi öğleden sonra içeriye girmek için kapıda bir yirmi dakika kadar beklesek de bu durumdan yakınmadık ve ilgiyi görünce aslında bir hayli de sevindik içten içe. Meğerse ne kadar çok kitapsever varmış Ankara'da. Orhan ağabey yaptığı iş gereği, çizgi roman basan ve satan yayın evlerinin önünden ayrılmadı. Birçok çizgi romanı da kendisini tanıttıktan sonra, gerçek fiyatından indirimli olarak aldı haliyle. İkinci el çizgi romanlardan ben de bir kaç tane aldım. Sitemizden ve bazı kardeş sitelerden de şair ve yazar arkadaşların imza günleri olduğunu biliyorduk. Onları ziyaret etmek ve destek olmak her zaman için görev bildiğimiz, severek yaptığımız bir olaydır bizim için. İki sene öncesine kadar beş lira olan fuara giriş ücreti geçen sene bir lira iken bu sene yüzde yüz zam ile iki liraya çıkmıştı. Parasız olsa tabi daha güzel olacak lakin masraflara da haliyle katkısı oluyordur, hak vermek lazım fuarı düzenleyen arkadaşlara da...









Sahaf arkadaşlar bu sene de fuarda ki yerlerini almışlardı geleneksel olarak. Kitap fiyatlarının makul bir seviyeye çekilmiş olması gerçekten sevindiriciydi. İLESAM standında Tarık Torun arkadaşımız ile karşılaştık, Pamiray Yayınlarında bir zamanlar beraber görev yaptığımız Arzu Karadoğan ile tanışmış olmak, imzalı kitabını almak ve yine aynı yayın evinin standında hemşehrimiz, değerli öğretmenim, Artvin'in gurur kaynağı Şahver Karasüleymanoğlu ablamız ile güzel bir tesadüf eseri karşılaşmış olmak çok sevindiriciydi. Ceviz Kabuğu yayınlarında adaşım, ağabeyim Ahmet Zeki Yeşil beyefendi ile karşılaşıp, mizah dolu iki kitabını imzalatarak kütüphanemize katmak, ayaküstü üç beş dakika da olsa sohbet etmek, en büyük kazanımlarımızdır diye düşünüyorum. Her sene bekliyoruz değerli arkadaşlarımızı mutlaka başkente...









Cumartesi günü karşılaştığımız yazarlardan Nihat Genç, Bekir Coşkun, Hulki Cevizoğlunu da her ne kadar konuşmuş olmasak bile yakından görmüş olmak gayet sevindiriciydi. Bu arada Ankara Belediyesi Standını da anmadan geçmeyelim. Çok önemli bir hizmeti yerine getiriyorlar kutlamak lazım. Stantlarında ki hiç bir kitap para ile satılmıyor. İsteyenlere iki şer tane olmak kaydıyla hediye ediyorlar. Daha sonrasında da Ankara Belediyesinin Merkez binasından form doldurup istek yapıp yine ücretsiz alabiliyorsunuz istediğiniz kitapları...









Kitap Fuarlarının her zaman için okuma sevdalısı insanlara ve okumaya yeni yeni adım atmış, bilginin engin denizlerine açılmak isteyen çocuklara ve gençlere büyük katkısı vardır, bunu hiç bir zaman göz ardı etmemek lazım. Hele hele bizim gibi kişi başına düşen kitap ve gazete sayısı çok düşük olan bir ülke için bu fuarlar hayat öpücüğü gibidir ülkenin kültürüne katkı açısından. Dileyelim ki bizlerde gelişmiş ülkeler gibi hem okuryazar sayımızı artıralım hem de ülkemizde basılan, satılan, okunan kitap ve gazete sayısını gelişmiş ülkelerin düzeyine çıkartalım. Unutmayalım ki okumaktan, okuyan insanlardan zarar gelmez.''Bilginin efendisi olmak için çalışmanın kölesi olmalısın.'' demiş, Honoré de Balzac bu güzel sözü de burada paylaşmış olalım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

20 Ocak 2016 3-4 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 8 yıl önce

    Ahmet hocam, Ankara'da yaşamama rağmen kitap fuarına gitmek bir nasip olmadı. Eminim çok huzurlu ve çok keyiflidir orada bulunmak. Az da olsa bu güzelliği gidemeyenler için yaşatmış oldunuz. Umarım bir daha ki sefere bizler de dahil oluruz fuara. Paylaşım için teşekkürler 😙