Arada Sırada Elektrikler Kesilse

Eskilerde ne çok kesilirdi elektrikler aşağı yukarı benim yaşlarımda ya da benim yaşıma yakın olanlar anımsayacaklardır. Şimdilerde çok sık olmasa da yine de kesiliyor zaman zaman ve ben hakikaten bayılıyorum elektriklerin kesilmesine...








Bundan daha güzel bir şey olamaz ailenin birbirine yakınlaşması için ve sohbet etmek, televizyonların saçma sapan programlarına takılıp kalmamak için. Yakıyoruz mumlarımızı, hayır çayda çıra oynamıyoruz tabi ki ama gölgelerimiz yine de duvarlara vuruyor. O karanlıkta başka ne yapılır ki en güzeli sohbet muhabbet aile bireyleri ile daha ne olsun bundan güzel bir şey var mı? Yakınlaşın yakınlaşa bildiğiniz kadar çocuklarınıza, eşinize...








Normal zamanlarda bilgisayarlardan, Lap top dedikleri diz üstü bilgisayarlardan başımızı kaldıramıyoruz. Oh be dünya varmış. Bilgisayar olmadan da pek ala hayatımızı devam ettirebiliyoruz. A kızım sen burada mıydın? Vay oğlum da buradaymış, hele hele hanımda gelmiş. En iyisi bir çay koyunda yanında bir iki bisküvi başlasın güzelim muhabbetimiz. Canlarım aile bireylerim ne çok özlemişim sizleri ya... Birbirimizin yüzüne bakmayalı, dizilerimizden başımızı kaldırmayalı ne kadar uzun zaman olmuş. Kızım senin boyun mu uzadı biraz ne? Oğlumun da sakalları ve saçları uzamış. Hay Allah bunların hiç birisinin farkına varamamışız...








Ne güzel bu sessizlik. Hadi isterseniz gelin mum ışığında kitap ya da gazete okumaya çalışalım. Çocukken çok duymuşsunuzdur köylerde okuyan çocukların mum ışığında ya da gaz lambasında ders çalıştıklarını ve sonradan Türkiye'de söz sahibi olacak makamlara geldiklerini. Yeter ki insanın içinde okuma sevdası ve isteği olsun değil mi ama?








Hadi gelin pencereden ay ışığını seyredelim. Aslında Rabbimin sayesinde çok şükür ki pek de ışıksız kaldığımız söylenemez. Bakın bu güzelim sessizliğe bahçede ki ağustos böceklerinin sesleri de ne güzel eşlik ediyor... Evde ki üç dört tane televizyonun gürültüsünden belki de yaz boyu ağustos böceklerinin o eşsiz senfonisini dinlemeyi de es geçmişiz. Yazık hem de çok yazık ne kadar önemli ve güzel şeyleri kaçırmışız da haberimiz yok...








Ne yapsak hükümete yazılı dilekçe versek de böyle belirli zamanlarda elektrikleri bir kaç saatliğine kesi verse fenada olmaz hani... Dua edelimde hemen gelmesin elektrikler. Oh be uzun zamandır bir araya gelip ailecek sohbet edememenin üzüntüsünü duyuyordum, ukde olmuştu içime. Neyse kabuğumuzu kırdık. Ne yapsam, etsem, arada bizimkilere çaktırmadan sigortaları attırsam da yine salonda uzun uzadıya sohbet etsek. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine...

26 Eylül 2015 2-3 dakika 1377 denemesi var.
Yorumlar