Ateşle Pişer Çömlekler

Yıllardır duyarım Avrupa söyle, Avrupa böyle. Kızarız onlara neden hep mazlumu ezerler diye; söz söyleriz, miting yaparız, siyah çelek bırakırız ve hatta bizce kutsal sayılan bayraklarını da yakarız, sonra durup deriz ki siz yanlış yapıyorsunuz. Onlar ne yaparlar hiç düşündünüz mü? Tek cevap işine bakar. Seni kaale bile almaz hem de.

Tek cevap işine bakar neden acaba? Onu sırtımızda mal sahibi, söz sahibi ve hatta alacaklı yapan budur. Yurdum insanında iyi niyet var, var da iyi niyet karın doyurmuyor be ağabey, bana hazır çorba yapmıyor, cebime bedava cep telefonu koymuyor, hatta kredi de vermiyor. Adamın kapısını aşındıran sensin, kendin gidiyorsun ayaklarınla ve bunlar tefeci diye yaygara çalıyorsun ardından...

Yanlışın karşısında Japon olmak değimim var benim. Ki onlar atom bombası karşısında bizi yenen teknolojiyi öğrenene kadar durmadan çalışacağız demişler. Biz ne yapıyoruz beylik cümleler kurmak dışında arkadaşlar? Ders alınmayan tarihten bir ders daha, hadi dizlerimizde PKK'yı uyuttuğumuz gibi bunu da uyutalım. Bizde söz çok icraat yok değil mi azizim?

Avrupa elli yıldır bize ne diyor git kalkınmanı gerçekleştir, siyasal sorunlarını çöz, Kıbrıs'ı hallet, Kürt meselesine eğil, halkını medenileştir öyle gel ki seni alayım kapımdan içeri yoksa sen beni işimden, gücümden ve kazancımdan edersin. Peki biz ne diyoruz aaa bunlar Hıristiyan kulübü bizi Müslüman'ız diye almıyor evine diye ajitasyonlu bir türkü çalıyoruz halkın kulağına, hayde hayde hayde.

Bir de daha batıya gidip bakalım ne yapıyorlarmış . Sene 1960 ABD kuru kayısı piyasasından çekildiğini açıklıyor ve liderken bırakıyor yarışı üstelik. Sonra biz devralıyoruz bayrağı ve diyoruz ki yaşasın yaşasın lideriz. Yılda şu kadar kuru kayısıyı dünyaya satıyoruz şeklinde kendi ağız içimizde laf gargarası yapıyoruz.

Bizim köyde kayısı yetiştiriciliği ana gelir kaleminde. Yıllarca övündük kayısılarımız çok güzel ve kaliteli diye geçenlerde bir araştırma yapayım deyip baktım nete. Daha iyi kayısı nasıl yetiştirim düşüncesiyle. Tarihçesini okurken ABD ile ilgili kısmı okudum merak ettim, adamlar bu işi neden bırakmışlar. Sonra bu işin sıkıntıları bilen biri olarak düşündüm. Dedim ki tabi adamlar bırakır çok zahmetli ve elde ettiğiniz ürün o zahmete değmiyor. Adamlar emperyalist ve kurnaz muhtemelen dönemin siyasetçilerinden birine biz bu pazar tezgahını satıyoruz, gelin size verelim, hem sizin bu işlerde çalışacak; genç ve niteliksiz iş gücünüz de çok, hadi alın size uğraş.

Bu arada kendisi kayısı ağaçlarını söküp pazar ekonomisinde yüksek gelir getiren ürüne kayıyor, olmuyor yüz adamın işini gören makineler yapıyor diğer doksan dokuzunu da gerçek bir eğitimden geçirerek farklı insan düşüncelerinden yeni ve daha kazançlı alanların keşfine çıkıyor. Sahi bulabilmişler mi? Dünya ekonomisinin üçte birini, dünya üzerinde kullanılan enerjini üçte birini kazanıp bir de para birimlerini dünya para birimi yapmışlar, silah sanayisinde bir numara, bu savaşlar çıkarıp pazarlamada da, bunların elinin değmediği kaç savaş vardır bir düşünün, ne haber. Dünyada ABD menşeli çok az teknoloji var onlar da muhtemelen az kazanç ve çok emek isteyenlerdir. bunu anlamak benim dikkatimin elli yılını aldı, onlar elli yılda nereye vardı ortada sanırım.

Kanola bitkisinin ana vatanı ülkemiz, Kanadalı ıslah edip( hibritleme, tür içinde arı ve verimli nesil üretmek) kanolayı ben buldum diye satıyor. Hatay'da bulunan gergedan böcekleri Japonya'da uçuk rakamlara satılıyor. Hollanda'lı yıllar önce bizden ç/aldığı lale ile ülke kalkındırmış, dünya en iyi hidrojen ayrıştırıcısı olan borun peşinde, tatlı sektörünün vaz geçilmezi olan Antep fıstığı ve fındığın neredeyse tamamı sen de. Sen ne yaptın işlemeden ham ürün olarak satıyorsun ve fakirliğin kaderci hattını arayıp Tanrı'yı suçluyorsun, bunun ne kadar farkındayız acaba?

Bilirsiniz çömlekleri çömlek yapan fırında pişmesidir. Bizim bu çiğliği üzerimizden atıp daha çok pişmemiz lazım, değil mi Türkiye'm?

25ekim11

25 Ekim 2011 4-5 dakika 14 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 12 yıl önce

    Dediklerinin bir çoğunda haklısın Mehmet. Biz tarım ve hayvancılık ülkesiyiz aslına bakarsan. Allah yüce kitabında ''Oku''demiş sen tam tersini yapmışsın, sana gelen emirleri de onlar uygulamış, yani okumuş okumuş yine okumuş. Şu televizyonda seyredilen muhteşem yüzyıl dizisi, ki bana göre ve birçok tarihçiye de göre muhteşemlikle alakası yoktur o yüzyılın aslında, Osmanlının yıkılmaya başladığının resmidir. İşte o tarihte derin araştırılırsa görülür ki,medreselerden müspet ilimler kaldırılmış yerine sadece dini ilimler konulmuş ve yıkılışa doğru adım adım gidilmiştir. Yani bizim ülkemiz böyle bir ülke işte. Kurtlar Vadisi dizisine reyting rekorları kırdıran, Recep İvedik gibi bir filmi gişe rekortmeni yapan değişik bir ülke burası. Avrupa Birliği'ne bu gelişmişlik kriteri ile bizi almazlar zaten, ama Avrupa Birliği'ne girmek için çabalamak ve insanlarının yaşam standartını arttırmaya çalışmak bile güzel birşey kanımca. Teknoloji transferinden, teknoloji üretimine geçmek lazım artık yavaş yavaş. Yoksa ondan lisans al araba yap, bundan lisans al ceptelefonu yap, öbüründen lisans al bilgisayar yap, iş değil bunlar...Kutladım güzel yazını...👍

  • 12 yıl önce

    Seyyah Oldum Pazar Pazar Dolaştım Bir Tüccara Satamadım Ben Beni Koyun Oldum Kuzum İle Meleştim Bir Sürüye Katamadım Ben Beni

    Dostlar Beni Bir Kazana Koydular Kırk Yıl Yandım Daha Çiğsin Dediler Ölçeğimi Gram Gram Yediler Bir Kantarda Tartamadım Ben Beni

    Deli Gönlüm Aktı Gitti Engine Çok Boyandım Çok Çiçekler Rengine Bir Mahzuni Demiş Oldum Kendime Olmaz Olsun Atamadım Ben Beni

    Ne alaka demi? nedense bu türkü geldi aklıma 🙂

    Ne kadar çok pişsekte bir yanımız çiğdir Mehmet bey...

    Teşekkürler güzel bir denemeydi...

  • 12 yıl önce

    Bize katkısı değerliyse türkü de dinleriz Sepkin hanım

    "Divana Kalsın"

    Ben de şu dünyaya geldim giderim Kalsın benim davam divana kalsın Muhammet Ali'dir benim vekilim Kalsın benim davam divana kalsın

    Yorulan yorulsun ben yorulmazam Derviş makamından ben ayrılmazam Dünya kadısından ben sorulmazam Kalsın benim davam divana kalsın

    Ben de vekil ettim bar-i hudamı O da kulu gibi zulüm ede mi Orda söyletirler bir bir adamı Kalsın benim davam divana kalsın

    ....

    Pir Sultan Abdal

    bir türkü de benden gelsin. teşekkürler uğramam nezaketiniz için.