Ayrışıyoruz

Ne yazık yapacaklarımız ve yapabildiklerimiz ne kadar sınırlı. Devlet eliyle biri öldürülür, devletin göz yummasıyla hayatlar söner; çocuklar öksüz kalır; anneler pencere önünde ölen çocuklarını bekler; kimisi olmayan adaletin yerini bulmasına çalışır; kimisi sokakta eylem yapar gaz yer dayak yer gözaltına alınır ertesi gün salınır akşamına tekrar eyleme gider.Belki o akşamında o da ölür. Ama kimse çıkıp da demiyor ki "Ben yapılacak işi biliyorum ben biliyorum ki bu yaratıkları def edeceğiz! Hadi gelin!" Son cümleye kadar tekrarlanan şeyler hep bunlar.Biz sadece üzülüyor, nefret ediyor, hesap sormaya çalışıyoruz. En önemlisi ise ayrışıyoruz. Sağ sol ile ve kendi içinde; sol sağ ile ve kendi içinde o onun içinde diğeri Akp seçmeniyle bir diğeri öğretmeniyle bir diğeri esnafıyla bir diğeri aleviyle bir diğeri sünni ile bir diğeri Fenerbahçeli ile bir diğeri eşiyle bir diğeri kayınpederiyle ve niceleri ile ayrışıp atomlarımıza dönüyoruz. Yukarıdan bakanlar ise bizi göremiyorlar bile. Bizim farkımızda değiller çünkü o kadar küçük görünüyoruz ki oralardan düşünüyorlar ki zerre etki edemez bu ufak şeyler bize.Biz ise hala dağılıyoruz. Biri yumruğunu havaya kaldırıp gidiyor biri üç parmağını ortada birleştirip gidiyor. Sonra bir kadın veya çocuk; bir delikanlı veya evli bir adam öldüğündeyse yukarıdan bir söz geliyor ALEVİYMİŞ! Hadi ya? Sonra ne oluyor? Bağırmaya çalışıyoruz ama sesimiz çıkmıyor çünkü o kadar farklı bağırıyor ki herkes kimin ne dediği anlaşılmıyor. Çünkü insan insana insan olarak bakmıyor çünkü insan insana kimlik rengi veya dini veya tarafıyla bakıyor.Özünde herkes ne istiyor? TAM BAĞIMSIZ TÜRKİYE! Ne yaptın peki tam bağımsız Türkiye için? Sesin çıksın diye yanındakinin sesini ezmeye çalıştın çünkü o seninle aynı değildi. İnsan değil düşünceydi. Sizler birbirinizi yerken yukarıdakiler sevindi, keyiflendi. "Ne gerek var ki bana zaten yetiyorlar birbirlerine. Zaten kendi kavgaları yüzünden unutacaklar #UğurKurt u da. Yarın yastıktan kafalarını kaldırdıklarında. #AyhanYılmaz ı da.Ben Aleviymiş diye bağırsam ne olacak? İstedikleri kadar hesabı biz keseceğiz deseler de tek kestikleri yanındakinin sözleri olacak.Çünkü onlar atom veya nokta. Ayrışmış insanlar. Ama bir gün birleşirse.... Neyse bu gidişle zor zaten o günleri görmemiz. "diyorlar. Duyabiliyorum. Çünkü siz birbirinizi ayırıp bağırırken; ben insana insan olarak bakıyorum!

23 Mayıs 2014 2-3 dakika 4 denemesi var.
Yorumlar