Bağ Kur Emeklisi Üvey Evlat Gibi

Sosyal Güvenlik Sistemimiz içinde eskiden üç değişik oluşum vardı bilenler bilir, biri SSK, diğeri Emekli Sandığı, ötekisi de Bağ Kur dediğimiz, esnafımızı içine alan, sistemdi. Şimdilerde üçünü de SGK çatısı altında birleştirdiler. İyi mi oldu kötü mi oldu, biraz zaman geçmesi lazım bunu anlamak için.

Bizler yıllar yılı ticaret hayatının içindeyiz. Seksenli yıllarda işler şimdikine nazaran daha iyi idi. İyi kazanıyorduk. Ne zaman ki büyük şirketler işin içine girdi, bizim gibi küçük esnaf tayfası da gelir kaybına uğradı haliyle. Bu ayakkabıcılar içinde, bakkallar içinde, terziler içinde, diğer küçük esnaf takımı içinde böyle...

Üç dört sene öncesine kadar emekli maaşlarımızdan bile çalışıyoruz diye yüzde on kesinti vardı, neyse ki kaldırdılar bunu zamanla, ne diyelim Allah devletimize zeval vermesin. Orta Halli Bağ Kurlu bir ticaret erbabının devletine büyük katkısı vardır halihazırda. Nasıl olduğunu anlatalım kısaca...

KOBİ denen bir işletme de üç beş kişi istihdam edilir patronlarla beraber. Bağ Kurlu esnaf kardeşimiz, yanında çalışan işçilerin SGK primlerini öder, ayrıca maaş verir tabi ki çalıştıklarının karşılığı olarak. Ticaret yaptığı diğer KOBİ ler ile faturalı alış verişlerde bulunur, onlara KDV ve gelir vergisi ödetir, kazanç olduğu için. Esnafımızın yanında çalışan işçisi emekli olduğu zaman onun kıdem tazminatını da devlet değil işveren öder, cebinden.

Küçük işletmeler aynı zamanda Orta Boy işletmelerin de tedarik zincirinde yer aldığı için ayrıca katma değer ve istihdam yaratılmasına katkı yapar. Ama gel gör ki aynı zaman ve zeminde aynı şartlarla emekli olan Bağ Kur ve SSK emeklisinin maaşları arasında en az üç yüz dört yüz lira gelir adaletsizliği olmaktadır Bağ Kurlular aleyhine...

Bizim tek suçumuz dürüst ticaret yapmaksa, o zaman bunun da hakkını vermek lazım Bağ Kurlu kardeşlerimize... SGK da büyük sıkıntılar olduğu malum. Tamam bir zaman insanlar çok erken emekli oldu, buna belki biz de dahiliz, inkar etmiyoruz. Ama bizim verdiğimiz bir karar değil, devletimiz öyle uygun görmüş, bundan sonra insanların emekli olma süresi daha uzun olacak, bunu da zamanla Türk Toplumuna uygun bir rakama çekerler umalım ki...

Zaten emekli olma süreleri bayağı uzadı. Devletimizin de bu konuda, yani primlerin daha makul bir seviyeye çekilmesi konusunda artık bir şeyler yapması lazım. Daha kapsamlı bir reform bekliyor SGK sitemini diye düşünmeden edemiyor insan...

29 Nisan 2021 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar