Baharlar Dolsun Her Tarafınıza

Kış geç de olsa güç de olsa geçip gidiyor işte son cemrede düştü ya da düşmek üzere... Havada, toprakta, su da ısınacak yavaş yavaş... Tabi bu arada yüreğimizde ısınacak... Belki birilerimiz bu baharda yeni aşklara yelken açacak... Hani şarkıda da var ya ''Ben her bahar aşık olurum.'' diye devam eder gider... Şairlerin ilhamları bile bollaşır bahar ve yaz aylarında değil mi?

Yine başka bir türküde ''Ne de olsa kışın sonu bahardır, bu da gelir bu da geçer ağlama.'' diye devam eder gider... Ağaçlar tomurcuklanmaya başladı bile yavaş yavaş... Çocuklar artık okuldan döndüler mi doğru sokağa, diyordum eski zamanlarda, ama şimdilerde bilgisayarlar çocukları esir aldı adeta... Onlara seslenmek istiyorum... ''Çocuklar, evlatlarım ömrünüzü bilgisayar başında tüketmeyin, çıkın dışarılara bakın, kuşlar cıvıl cıvıl, kelebekler uçuyor üç beş gün kalan ömürlerini bile kafaya takmadan, siz ne pinekliyorsunuz evlerinizde, biraz bahar havası çekin ciğerlerinize. hadi göreyim sizi oğlanlar kızlar.''

Şair diyor ya ''Dağlarına bahar gelmiş memleketimin.'' sadece dağlarına mı, ovalarına, çayırlarına, bayırlarına, balkonlarına, sokaklarına, caddelerine, insanlarına, çocuklarına da bahar gelsin, gelsin de gitmesin öyle çabucak hem de... Benim elimde olsa bahar aylarını üç aydan altı aya, hatta dokuz aya çıkartırdım da, elimde değil, her şeyi yüce yaratıcımız Allah cc. öyle güzel ayarlamış ki...

Cumartesi pazar günleri oturup kalmayın evlerde, atlayın arabanıza basın gidin çayırlara çimenlere yayılın bir güzel... O özlediğiniz havaları ciğerlerinize çeki çekiverin... Ciğerlerde bayram etsin, siz de bayram edin... Delirin biraz mutluluktan, zaten deliye de her gün bayram...

Öpün gökyüzünü, bulutları, sarılın rüzgara, güneşe, ağaçlara... Bir de tabi yüreğinde sevgi dolu olan insanlara... annenize, babanıza, dedenize, kardeşinize, arkadaşlarınıza... Kim bilir belki bir daha ki bahara bazı sevdikleriniz aranızda olmayacak... Basın o güzelim toprağa, her ne kadar şehirler asfalttan geçilmiyorsa da yine de aradınız mı bulursunuz bir iki güzel toprak parçası... Kısaca baharlar dolsun, dolsun her tarafınıza, sonrada bir yerlerinizden taşsın...

06 Mart 2019 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar