Balıkçı

Balıkçı

Müşteri esnaf diyalogları kimi zaman dostluğa kimi zaman da kavgalara dönüşebiliyor , bu yüzden herhangi bir çatışmaya girmemek için kontrollü konuşur karşımdakini gözlemlerim , çünkü herkes ve her meslek grubu insanlarımız kendilerinden beklenmeyen tepkileri neden niçin verdiğini ilk anda anlamayız ve taraflardan biri ya hatasını anlayıp ağırdan almalı , ya da olgunluk göstermeli , aksi takdirde olacaklara katlanmak zorunda kalıyoruz . Hepimizin çokça karşılaştığı ya da bire bir içinde olduğumuz olaylar başımızdan geçmiştir .Önceki gün benim yaşadığım gibi , her şey doğal seyrinde giderken başka bir müşterinin dükkana gelmesi balık sorması konuşmaları bir anda güzel başlayan bir sabahı alt üst ediyordu , evet daha önce alışveriş yaptığım balıkçıya tekrar gitmiştim bugün , çünkü önceki verdiği çupra balıkları hem tazeydi hem balık yediğimizi anlamıştık, yer Ümraniye : selamun aleykum , tanıdınız mı beni ? , balık almıştım sizden çok memnun kaldık , tekrar sizden almaya geldim , inşaallah yine memnun kalacak bir tazelikte olur balıklar diyerek dükkana girdim , evet sizi hatırladım bende bayat balık olmaz hocam , peki tamam o halde öncekiler gibi iri olsun üç çupra alacağım yine , balıkçı hoş sohbetti, başladı konuşmaya , ya bana dokundurmak için başladı anlatmaya, ya da hafta içi iyice bunalmış olmalıydı , geçen gün bir kadın balık almaya geldi hocam diye söze girdi , taze mi balıklar dedi, ben de az önce halden aldım geldim dükkana , ben taze balık alırım hanım abla bayat ya da eski balık sokmam dükkana dedim, fakat kadın , taze gibi durmuyor taze mi gerçekten deyince, emin olabilirsiniz dedim , kadın da eyi madem bir kilo alayım, ben balık tezgahına geçince , kadın kendi kendine acaba taze mi ki diye yine söylendi , tabi taze hanım abla dedim, kadın ; iyi iyi tart bari bir kilo dedi, ben tam tartıya koydum hocam , kadın acaba taze mi diye yine üçüncü kez konuşunca balıkları tezgaha döküp kadına çık dışarı sana balık malık yok diye bağırdım, öfkem dinmedi bir avuç balık alıp kadına fırlattım, zor zapt ettiler beni... balıkçı anlatırken tekrar yaşıyor gibi aynı gerilim öfke duygularını da göstermeden yapamıyordu , bir yandan benim balıkları ayıklıyor bir yandan konuşmayı sürdürüyor tam bu sırada orta yaşlı bir kadın : hamsiler taze mi ? diyerek başını uzatıyordu , taze abla buyur dedi balıkçı , kadın yalan demiyorsun değil mi deyince balıkçı çıldırdı, sana balık malık yok çık dışarı diye bağırdı birden , kadın tamam kabul ettim balıklar taze, sen ver bana balık dediyse de adam kadını kovdu, ufff ya az önce anlattığı olayın canlı olarak tekrar etmesine hem şaşırdım hem doğru bir balıkçı da olup olmadığıma karar veremedim, neyse ki üç iri çupra temizlenmişti, balıkçı çay ikram etti fakat bir daha ki sefere diyerek bu gergin ruh hali elektriği ile dolu balıkçıdan hemen çıktım çıkmasına da şunları da düşünemeden edemedim, kim haklı/haksız , balıkçı hafta içi yaşadığı benzer konu ve diğer yorgunlukların birikimiyle müşteriye patladı yani öfkesinin arka planında esnafın malına taze bayat sorgusunu müşterinin ısrarcı dayatması ,  esnafın da onca yıl tecrübe sahibi olması ve vatandaşın eğitim görgü alışkanlık cahillik..vb farklılığını sezerek cevabi duruşlarında metot geliştirmesi gerekir , fakat ne kadar uzman görüşler de sunsak olacak olan olmaya devam ediyor edecek de... neyse akşam pişirilen balıkların harika taze lezzetli oluşu, adamın kızgın gerilim hattı mizacına hak vermeme neden oluyordu, bu adamı tuttum ve üçüncü kez yine aynı balıkçıya gideceğim bakalım hangi hikayeleri olacak ..


03.01.2024 /İstanbul

03 Ocak 2024 3-4 dakika 164 denemesi var.
Beğenenler (3)
Yorumlar (1)
  • 3 ay önce

    Çok gereksiz arka arkaya aynı soruların sorulması ve sinir bozucu gerçekten bence balıkçı daha haklı gibi duruyor ve balık yemek isteyen balığın en azından derisinden gözlerinden ya da solungaçlarından anlayıp boşuna satıcıyı germemeli .Bizler tüketim toplumu da olsak bilgisiz her alışveriş sonu bizi karşılayacak manzara budur