Bankalar ile Teşriki Mesaimiz

Ne çok banka reklamı var değil mi görsel ve yazılı basında? Şöyle kârlıyız, böyle kredi veriyoruz, hep sizi düşünüyoruz, en iyi müşterimizsiniz, bizim işimiz para ile değil insanlar ile diye ahkam kesiyorlar, atıp tutuyorlar işkembeyi kübradan. Oysa ki kredinizi bir geciktirin bakalım da sizi tanıyorlar mı?

Sağlam sermayemiz var, bizim, diyorlar bir de. Yani biz kolay kolay batmayız demeye getiriyorlar. İyi de bundan seneler önce onlarca banka bir gece de battı ekonomi dünyasından ve tarih sahnesinden silindi gittiler... Olan da benim gariban halkıma oldu... Onlarında sermayeleri çok güçlü idi...

Bir bankanın sağlam sermayesinin olup olmadığını anlamak için, herhangi bir şubenin müdürüne gidip ona ''Sizin sermayeniz gerçekten sağlam mı?'' diye sorun. O da size tabi ki ''Sağlam'' cevabını verecektir. Ama sağlam derken gözlerinin içine bakın, yalan söylüyorsa hemen heyecanlanacaktır, Bir de banka şubesine girmeden kapının önünde kediler var mı, yok mu, ona bakın. ''Sermayeyi kediye yüklemiş de olabilirler.'' Sermayeyi kediye yüklediler ise üste para da verseler bizimle çalışın diye, oradan hemen uzaklaşın derim...

Bazı bankalarda girdiğiniz zaman içeri, müzik ile sizi karşılar ve gevşetmeye çalışırlar. Klasik müzik çalıyor ise, Mozart, Vivaldi ya da Çaykovski korkmayın. Ama bir de ''Paranın ne önemi var mühim olan insanlık.'' gibi bir parça çalıyorsa Özdemir Erdoğan'dan siz de insanlığınızı gösterip hemen oradan uzaklaşın...

Çoğu bankanın elemanları kapınıza kadar da gelip size reklam yapmaya çalışabilirler. Hatta ''Siz bizim için çok özelsiniz.'' diye de size yemin bile edebilirler. İnanmayın, günde yüzlerce kişiye aynı şeyleri söylüyorlar... Bir de yemin ederken ayaklarının birini kaldırıyorlar çaktırmadan... ''Bizim kredi kartımızı alırsanız şöyle avantajınız olur böyle rahat edersiniz.'' diye size türlü türlü pazarlama taktikleri kullanırlar, sakın bu tuzaklara düşmeyin. Onlara ''Bankanız ekonomik kriz olur da batarsa paramı nasıl geri alabilirim?'' diye sorun. Ve verecekleri cevaplara bir bakın bakalım, size ne diyecekler? ''Aman dünya batar biz yine dimdik ayakta kalırız.'' diyebilirler ya da ''Bizim battığımızı şimdiye kadar hiç bir ekonomi ve tarih kitabı yazmadı bundan sonrada yazamaz.'' da diyebilirler... Başka bir cevap olarak da ''Battı balık bile yan gidiyor bankalar batmış çok mu?'' derler mi derler...

Siz de ölçün biçin tartın, size verilen cevaplara göre bankaya para yatırıp yatırmayacağınıza ya da hangi banka daha sağlam karar verin. Banka reklamlarına da fazla kafayı takmayın. Her reklam biraz da abartıdır tabiatı gereği...

31 Aralık 2019 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar