Bardak

Bardağın boş tarafına değil, dolu tarafına bakmak lazım, doğrudur, peki bardak tamamen boş ise veya daha kötüsü ortada bardak yoksa ne olacak?

Sıkıntı zaten burada başlıyor, bazen akıl verenler olur dostuna, kardeşine, arkadaşına, komşusuna, kıl olurum böyle tiplere.

Asıl dostluk akıl vermek değil, sadece dinlemek ve teselli etmekten geçer...

Akıl vermek de neyin nesidir?

Gerçekten bir iyilik yapabiliyorsan yap, yapamıyorsan akıl verme, sadece dinle ve teselli etmek için güzel kelimeler seç, öyle güzel cümleler kur ki, karşındaki rahatlasın, gevşesin, dostum var diyebilsin...

Yeryüzünde akıl verenler kadar, teselli edenler veya dertlere çare olanlar olsaydı emin olun bir çok sorun kökünden çözülür, yaşam daha keyifli olurdu...

Nereden çıktı şimdi bu muhabbet diyenlere de bir cevabım olacak elbet, bu satırların arasında cevabı bulabilirseniz almış olursunuz yanıtınızı, bulamazsanız o benim değil, sizin sorununuz olacaktır...

Bir arkadaşım aradı, sıkça aramaz beni, nasılsın, iyi misin, klasiklerinden sonra, görüşürüz kendine iyi bak dedi telefonu kapadı. O an uzun zamandır beklediğim müşterilerimden birisi olduğu için ilgilenemedim. Bir kaç saat sonra kısa bir yürüyüşle arkadaşımın iş yerine gittim. İçeri girdiğimde ne kadar da zor bir durum yaşadığını görmüş oldum yüz hatlarından, keyifli bir şekilde karşılamaya çalıştıysa da beni, anladım ki pek iyi değildi durumu...

Direk, ne kadar dedim ihtiyacın, şaşkınca bakındı suratıma. Dur bir nefeslen, konuşuruz dedi, nefes alacak zaman yok dedim, ihtiyacın ne kadar diye tekrarladım.

Üç aydır beklediğim müşteriden aldığım miktarın yarısı kadar bir ihtiyacı olduğunu öğrendiğimde sevindim, hesap numaranı ver dedim hallettim ihtiyacını. O gün için birikmiş üçer dörder adet faturalarım vardı ama onlardan daha önemlisi, karşımda bir dostum vardı...

O an yüz hatlarındaki değişim, gözlerinde beliren ışık, bana öyle iyi geldi ki bunu anlatmak imkansız. Verdiğim miktar benim param değildi, sonuçta yaptığım işten o miktarı kazanmıyordum ama olsun, dostumun o an ihtiyacını karşılamıştım...

Belki de o müşteri, sırf bu günü seçmişti bana gelmek için, bu bir mucizeydi bana göre, çünkü asla olmayacağını düşündüğüm bir satış, aylar sonra o gün gerçekleşmişti...

Arkadaşım çok değil kısa bir süre sonra verdiğim miktarı gönderdi hesabıma, benim faturalarım biraz daha geç ödendi belki ama dostuma zamanında yaptığım yardım, onu çok daha kötü durumlardan kurtarmaya yetmişti.

İlerleyen günlerde yanıma geldi, senden önce bir çok arkadaşımı arayıp, para istedim hepsi de yok dedi, senden para bile istemeden, sen ne kadar lazım diye sordun, para istediklerimin bir çoğu akıl verdi, nasihat bile edenler oldu hiç birinin bana faydası olmadı, sen ne akıl verdin, ne de nasihat ettin, ihtiyacımı karşıladın teşekkür ederim dedi...

Sorunları araştırmak iyi güzel ama sorunlara çözüm olmak hepsinden çok daha güzel, çok daha keyifli.

Ben bu keyfi yaşadım ya o her şeyin üzerinde, gerisi zaten kader kısmet...

Ben bardağın dolu tarafına bakanlardan değilim artık, ortada bardak yoksa eğer, neyine bakacağım, ortaya bir bardak koyar geçerim...

27 Ekim 2016 3-4 dakika 95 denemesi var.
Yorumlar