Başımıza Ne Zaman Taş Yağar

Ninelerinizden çok zaman duymuşsunuzdur, bir ahlaksızlık gördüklerinde ''Başımıza taş yağacak huuu!'' diye serzenişte bulunurlardı... Bir türlü de yağmazdı bu taşlar başımıza, biz de bekler dururduk, çocuklar, gençler, nereden ne zaman gelecek bu taşlar diye...

Bazı zaman rahmetli babaannem televizyonda eski Türk Filmlerinde Türkan Şoray ile Ediz Hun ya da başka bir artist öpüşürken, gözlerini kapar '' Ehlaksızlar vuhhhhhuuuuuu başımıza taş yağacak.'' derdi, biz de gülerdik...

Bu dilimize yerleşmiş bir deyim. Zaman zaman olmuyor mu böyle taş yağmaları? Oluyor tabi ki... Özellikle tropikal ülkelerde ki kuvvetli fırtınalarda ve hortum denen olayda taşlar, topraklar havalanıp da insanların tepelerine tepelerine iniveriyor. Ağaçları bile yerinden söküyor çok kuvvetli fırtınalar... Her ne kadar yürekte ki ve ruhta ki fırtınalar kadar olmasa da...

İnsanın, insana kıydığı coğrafyalarda, hatta insanın sabi sübyan bebelere, masum kadınlara kıydığı coğrafyalarda, bunları yapanların başlarına taş, tuğla, kaya parçası, neler varsa yağsın zaten, yağmadan durmasın. İnsanlıktan zerre nasip almamış bu devletlerin hain, alçak, nemrut adamları zaten yaptıklarının hesabını en acı şekilde verecekler...

Kur'an da ahlaksızlığı ele almış bazı toplumların, bu şekilde yok edildiği anlatılmaktadır. Bizler yeter ki doğru ve düzgün yaşamaya çalışalım. Homoseksüellik almış başını gidiyor, bu tip insanların aslında sağlık problemleri olduğu gün gibi aşikar, tedavi edilmeleri lazım acilen ki diğer çocuklara ve gençlere kötü örnek olmasınlar...

Magazin gazetelerini şöyle bir karıştırın, ara sıra da olsa insana hiç bir şey vermeyen uyduruk magazin programlarına bir göz atın, oralarda, ne kadar ahlak dışı, nikah dışı insan ilişkilerinin özendirildiğini gözlemleyeceksiniz... Şiddetin sürekli televizyonlarda özendirilmesi sonucu, ülke de suç oranlarının artması, hala insanların bunların zararlarını anlayamamış olması, bunlara izlence oranı sağlaması hazin bir durum... Başımıza taş yağmasına da gerek yok, uçuruma doğru gidiyoruz zaten toplum olarak. Bir silkinip kendimize gelmezsek, durum çok sıkıntılı olacak...

27 Kasım 2020 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar