Bayram mı Dediniz!

Bayram mı dediniz siz ! Nerede , hani ?

Haram bize bayram haram !

Din adına büyük küçük , yaşlı genç demeden önüne geleni öldüren ya da öldürten , yani kanla beslenen bir düşünce ile, geçtim bayramı aynı havayı bile koklamak istemiyorum ben.

Onca yetim kaldı geriye ; anasız , babasız , abisiz , ablasız , amcasız , teyzesiz.

Ya yaralılara ne demeli, akıllarından çabuk gider mi sanıyorsunuz olay anı ? Bu sarsıntının kalıcı sonuçları olmayacak mıdır ?

Sormak gerek şimdi ! Ne geçti elinize ?

Yıllar geçse de diner mi bu acı ?

Kolay silinir mi izi ?

Yok bana bayram !

Kan emicilerin kökü tümüyle kazındığı zaman bayram benim için.

Din denen olguyu çıkarları için hiç kimse kullanmadığında bayram.

Güzel ülkemin dört bir köşesi kana boyanmadığında bayram benim için. Kırmızı rengi yalnızca ay yıldızlı bayrağımda gördüğümde bayram.

Çöplüklerinden yiyecek artıklarını toplayanları hiç görmediğim gün bayram benim için.

Güzel ülkemin insanları şucu bucu, o ırktan bu kökenden ya da kuzeyden güneyden diye bölünmediği ve ötekileştirilmediğinde bayram. Sevinci de acıyı da paylaşmayı öğrenebildiğimiz, birbirimizi ön yargısız kucaklayabildiğimiz gün bayram.

Eğitimli , bilgili ve kültürlü aydınlar çoğaldığında bayram benim için; yobaz ve çağdışı örümcek kafalılar hiç kalmadığı zaman bayram.

Toprak ağalığı ve kölelik tümüyle kalktığında, padişahlık tümüyle saraylara gömüldüğünde bayram benim için.

Kız çocukları küçük yaşlarda zorla evlendirilmediğinde ve istedikleri ölçüde eğitim görebildiğinde bayram. Gençlerin tümü yüksek eğitimli olduğunda bayram.

İçi boşaltılmış bu eğitim sisteminden kurtulduğumuzu gördüğüm gün bayram benim için.

Gençler işsizlikle boğuşmadığında bayram benim için. Çocukların sınavdan sınava yarış atı gibi koşturulmadığını gördüğüm gün bayram.

Emeklinin aldığı parayla rahatça geçinebildiği gün bayram benim için. Çalışanlar emeğinin karşılığını aldığı gün bayram.

Ödediğim tüm vergilerin doğru yerlere harcandığını gördüğüm gün bayram benim için. Güzel ülkemin insanlarının artık hiç kandırılmadığını gördüğüm gün bayram.

İnsanlar insanlara daha çok değer verecek ölçüde duyarlı olduğunda bayram benim için. Ne olursa olsun paranın değiştiremediği kişilikli bireylerin oluşturduğu bir topluluk biçimine dönüştüğümüzü gördüğüm gün bayram.

Sömürenlere oyuncak olmadığımız, bu karanlık günlerden çıkıp aydınlığa ulaştığımızı gördüğüm gün bayram.

Yüreğiyle konuşan ve davrananların düzenbazları bastırdığını gördüğüm gün, yalanın gerçeğe yenildiği gün bayram benim için.

Karanlığın ışık karşısında kaçacak delik aradığı gün bayram.

Güzel ülkemde Atatürk ' ün ışığıyla aydınlanmamış hiçbir insan kalmadığını gördüğüm gün bayram benim için.

Şimdi izninizle!

İçinize sinecekse eğer, kutlayacak olan güle eğlene kutlasın bayramını; bağışlayınız beni bu kez, ben yokum.

Bir yerlere kazık çaktığını düşünenler var ya onlar da gerçekle yüzleşecekler bir gün. Onlara da kalmayacak o yerler, çocuklarına da.

Umut, şu minik tepenin ardında, dumanı tütüyor.

Siz ne söylerseniz söyleyiniz, ben duyuyorum o günlerin ayak seslerini.

Siz görmüyor musunuz yoksa !


Bugün değil belki ama işte o gün bayram benim için.

02 Temmuz 2016 3-4 dakika 15 denemesi var.
Yorumlar (2)
  • 7 yıl önce

    En güzel bayram ülkemiz Türkiye güllük gülistanlık olduğunda bir tek şehit haberi dahi gelmediğinde kutlanan bayram...👍

    Manidar yaklaşımlar yapılmış ki bayrama anlatılanların eksiği var fazlası yok...

    Yine de dileyelim biz iyi bayramlar tüm milletimize ki güzel bir temennidir bu da...

  • 7 yıl önce

    Yaziniza basindan sonuna kadar katilmamak imkansiz Ayhan bey,ilk kelimeden son cümlesine kadar icime sinerek okudum ve her satirda hakliliginizi icim aciyarak kabul ettim yazdiginiz her kelime dogru malesef....Umarim öyle bir gün gelirde yazinizdaki tüm olumsuzluklarin yok olup gercek bayram tadinda günler görme sansimiz olur.Kaleminize saglik.....👍