Ben Hayatta En Çok Babamı Sevdim ( ! )

Televizyon reklamları olmasa baba olduğumu unutacaktım nerdeyse(!). Şaka gibi, Babalara özel gün,"Babalar Günü"...Reklamı desen başka bir şaka:" Bu babalar gününde babanıza lap top hediye edin "...İyi mi?! Çok şugar! Babaların en baba maaşı Türkiye şartlarındaki asgari ücretliye 600,memura 1600,az kıdemli ve ünvanı olan memura 180-2000 ...Hepsi bu. Şimdi bunlrın ortalamasını almaya gerek var mı? Yok bence. Hangi geliri ile çocuk babasına lap top alacak? Baba arttırabildiği hangi parayı oğluna ,kızına harçlık diye verip kendisine lap top aldıracak!? Sayın Devlet Bahçeli biraz alay konusu olan örneklemesini kendi kuşağının üslup ve greksinim önceliği ile güzel vermişti;ancak günün şarlarını az dikkate alıp bu lap top örneğini verebilseydi sanırım Tayyip Erdoğan ın elektronik kitap reklamını da az gölgede bırakacak ve hem de maksadına daha bir yaklaşmış olacaktı.
Ben en çok babamı sevdim diyor Can Yücel; bilmem artık,herkesin çocuğu en çok babasını mı sever? Zaten geriye "en " pekiştirmsine seçenek olarak anne kalır belki ama ,günümüz genç ve çocukları en çok facebook sever,erkek veya kız arkadaş(!)ını sever. Söz de olmasa da ,uygulamada budur görünen.Sınadım bn kendimce kaç kez; bir kızım hatırladı bir babalar gününde.Aslında benim hiç bir özel(!) gün anlayışım ve inanışım yoktur. Baştan tenbihlemişimdir bana "şu veya bu günün kutlu olsun demeyin" diye. Bu gün her üç çocığumlada iletişimim oldu; üçünden de tık yok.Demk ki neymiş ? "Ben en çok babamı sevdim" diyn Can Yücel ' i yad edelim ama; şöyle bir açıklama ve ekleme yapalım: En büyük yalandır şimdi"ben en çok babamı sevdim" Can Baba....Nur içinde uyu....
Bizi uyutan kapitalist almin tafrasıdır,yalanıdır,riyasıdır,sahtekarlığıdır,kandırmacasıdır,kıscası sömürüsüdür her özel gün. Hayatımdaki her "özel"in özelliği yitti de bitti...Özellikl özellerden uzağım en " öz "lerinden en geneline kadar.

Ben en çok babamı sevmedim;çünkü fazla görme,beraber yaşama imkanım olmadı. Ama ben en çok babamı özledim. Sanırım sağ olsaydı en çok da onu severdim....

Can Yücel ile son verelim muhabbete:


BEN HAYATTA EN ÇOK BABAMI SEVDİM

Ben Hayatta En Çok Babamı Sevdim
Ben hayatta en çok babamı sevdim
Karaçalılar gibi yerden bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü ha düşecek
Nasıl koşarsa ardından bir devin

O çapkın babamı ben öyle sevdim
Bilmezdi ki oturduğumuz semti
Geldi mi de gidici - hep, hep acele işi
Çağın en güzel gözlü maarif müfettişi
Atlastan bakardım nereye gitti
Öyle öyle ezber ettim gurbeti

Sevinçten uçardım hasta oldum mu,
Kırkı geçerse ateş, çağırırlar İstanbul'a
Bi helallaşmak ister elbet , diğ'mi oğluyla!
Tifoyken başardım bu aşk oy'nunu,
Ohh dedim, göğsüne gömdüm burnumu,

En son teftişine çıkana değin
Koştururken ardından o uçmaktaki devin,
Daha başka tür aşklar, geniş sevdalar için
Açıldı nefesim, fikrim, canevim
Hayatta ben en çok babamı sevdim.

Can Yücel

19 Haziran 2011 2-3 dakika 38 denemesi var.
Yorumlar