Ben İstediğim Zaman Bırakırım Muhabbetleri

Kıdemli ve kadameli bir eski sigara tiryakisi olarak, hepinizin bu mereti bırakmasını canı gönülden arzu ederim. Hatta arzu etmek ne kelime, şiddetle tavsiye ediyorum. Zararlarını burada bir daha saymaya gerek yok, zaten içen de içmeyen de bunun farkında...

Kimisi azaltarak bırakma yoluna gidiyor. Kimisi ben zaten günde iki üç tane içiyorum, o kadarda olmasın mı, demeye getiriyor. Kimisi de sigara bırakılır mı ya dünyada bir tek zevkimiz o var, onu da elimizden almaya kalkmayın, deyip kestirip atıyor...

Bazıları da hindi gibi kabarıp ''Ben istediğim zaman bırakırım ki oğlum siz bana bakmayın.'' diye gerine gerine anlatıyor yanındakilere... Dönüp de ''Tamam ulan bırak benden sana bir takım elbise.'' diyorsun adama... O da ''Yok ya yazık olur takım elbisene hem de şu ekonomik krizde sana kıyamam.'' deyip cevabı yapıştırıyor...

Bu öyle bir düşman ki zaman zaman bırakılıp zaman zaman başlanılacak bir madde değil kesinlikle... Karar verdin mi atacaksın ve bir daha da ağzına ne bayram da ne seyran da, ne çok üzülünce, ne takımın galip gelince elini bile sürmeyeceksin... Kanser ve koah gibi hastalıkların baş tetikleyicisi olduğu zaten herkes tarafından biliniyor, uzatmaya gerek yok...

Ünlü Yazar Mark Twain zamanında söylemiş de pek de iyi söylememiş aslında ''Sigarayı bırakmak dünyanın en kolay işi ben elli kere bıraktım elli kere yeniden başladım.'' demiş. Siz zor olanı yapın o zaman bir kere bırakın, tam bırakın. Hem sağlığınıza kavuşun, hem de devlete kanser ilaçları ve tedavisi için o kadar masraf ettirmeyin.

29 Şubat 2020 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar