Ben siyasetçinin akıllı olanını severim

Ben siyasetçinin akıllı olanını severim...
Kemal Atatürk

Böyle söylemiş Cumhuriyetin kurucusu, ne güzel söylemiş değil mi, günümüz siyasetçileri için "cuk" diye oturan bir söz!

Durun şimdi hemen araştırmaya başlamayın Atatürk böyle bir söz söylemiş mi, söylememiş mi diye, itiraf ediyorum, ben söyledim!

Yıl 2017 ve geldiğimiz noktaya bakar mısınız, bundan 20 yıl kadar önce de aynı noktada tartışmalar, farklı konularda zıtlaşmalar ve kutuplaşmalar vardı bu ülkede, hala devam ediliyor!

Peki gelinen yer neresi derseniz, ne gelinen bir yer var, ne hedef var, ne amaç var, ne de bunun için bir çalışma var. Sözde yapılan icraatlara baktığımız zaman vatandaşı direk olarak etkileyen zamlar haricinde hiç bir şey göremiyoruz!

Yani bu ülkenin en gerçek yanı, vatandaşına yüklenen yükün gittikçe ağırlaştırılması dışında net bir çalışma ve üretim şekli yok!

Bundan 20 yıl önce, kiracılar kiralarını ödemekte zorlanıyordu, hala zorlanıyor!

Bundan 20 yıl önce, akaryakıt zamları konuşuluyordu, hala aynı!

Bundan 20 yıl önce, çoğunluk geçinemiyordu, hala geçinemiyor!

Bundan 20 yıl önce, bir çoğu eyvah tüp bitti diyordu, yine demeye devam ediyor!

Bundan 20 yıl önce, kış geldiğinde gariban donuyordu, üşümeye devam ediyor!

Bundan 20 yıl önce, araç fiyatları Avrupanın 10 katıydı,hala öyle sayılır!

Bundan 20 yıl önce, sebze meyve fiyatları kış gelince tavan yapardı, yine maşallahı var!

Bundan 20 yıl önce, evlenecek gençler bir ton borç yapardı, evliliğin en güzel yıllarını borç ödemeye çalışmakla kaybederdi, hala aynı!

Bundan 20 yıl önce, öğretmen geçinmekte zorlanır ek iş yapardı, hala aynı!

Bundan 20 yıl önce, memur geçinmek için kırk takla atardı, hala aynı!

Bundan 20 yıl önce, esnaf inim inim inletilir, canından bezer idi, değişen bir şey yok!

Bundan 20 yıl önce, sorma öde vergileri vardı, yine var!

Bundan 20 yıl önce, elektrikler kesilir, yollar kapanırdı, hala kesiliyor, hala ilk karda yollar kapanıyor!

Bundan 20 yıl önce, Dünyanın adam yerine koyulmayan vatandaş sınıfındaydık, hala bir itibarımız yok!

Bundan 20 yıl önce, siyasiler bıyık altından gülümser, hayatın tadını çıkarırdı, hala aynı!

Bundan 20 yıl önce, döviz alır başını giderdi, hala dolu dizgin ilerliyor!

Bundan 20 yıl önce, yılbaşı gelirken vatandaş titrer kendine gelemezdi, hala aynı yılbaşı zamlarını tedirginlikle beklemekte!

Bundan 20 yıl önce, vatandaşın çektiklerini görmeyen siyasiler, hala tahta gözlükle dolaşıyorlar!

Bazı şeyler değişti elbette...

Mesela bundan 20 yıl önce üç beş dost oturup doyasıya çay içilir, bardaklar dolar boşalırdı, şimdi kimse görmeden bir bardak çay içsem diyen, vatandaşlar var atık! Çünkü en kötü çay 1 TL beş arkadaş birer bardak içtin 5 TL ikişer bardak içtin 10 TL üçer dörder içerseniz maazallah çoğumuz evin yolunu bulamayabiliriz!

Bu saydığım negatif maddeler belki binlerce satırla içleri doldurulabilir ama pozitif olarak yazabileceğim bir şey bulamadım ve hatırlamıyorum siz bulursanız alta yazın da ben de öğreneyim!

29 Kasım 2017 2-3 dakika 95 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 6 yıl önce

    Demek ki aynı yerde dönüp duruyoruz... Şimdiye kadar dar gelirliyi bol gelirli yapacak sistem daha icat edilmedi... Orta Direk hep süründü hep sürünüyor... Saçma sapan yüzlerce konuları bir biri ile aynı televizyon dizisi ile uyusun da büyüsün nenni nenni benim milletim... Manidardı...👍

  • Aynen ağabey 😏

  • 6 yıl önce

    Siyaset için ilk önce ahlaklı olanını severim derdi M.K.Atatürk👍