Beraatımızı İsteyelim Biz de

Bu gün mübarek Beraat Kandili... Kandillerin, inanan insanlar için büyük bir önemi vardır... Şaban Ayının on beşinci gecesi kutlanan Beraat Kandili, on bir ayın sultanı, mübarek Ramazan Ayının da yaklaştığının habercisidir...

''Dua mü'minin silahıdır.'' derler. Öyle ya Yaradanımıza dualarımız olmasa, O da kullarına niye değer versin. ''Bana dua edin duanıza icabet edeyim.'' demiyor mu hem de? Dua edelim, önce aile efradımıza, çocuklarımıza, ana babalarımıza, sonra akrabalarımıza, komşularımıza ve dahi bütün müminlere... O duaların yüzüsuyu hürmetine, Rahman ve Rahim olan Allah cc. de kötülüklerimizi iyiliklere çevirir belki...

''Berat kelimesi; kurtulmak, beri olmak, suçlu olmamak anlamına gelmektedir. Berat ve beraet, beri olmak, aklanmak, temiz ve suçsuz çıkmak anlamlarındadır. Mü'minlerin bu gece günah yüklerinden kurtulup, ilahi bağışa ermeleri umulduğu için, sözlük manasına uygun olarak “Berat Gecesi” denilmiştir.''

Bu geceyi ibadet ile geçirmenin çok sevabı ve feyzi vardır. Bu konuda Resul-u Ekrem şöyle buyurmuştur:”Şaban ayının on beşinci gecesi olduğu zaman, gecesinde ibadete kalkın. Ve o gecenin gündüzünde (şaban ayının on dördüncü günü) oruç tutunuz. Çünkü o gece güneş batınca Allah Teâlâ o andan fecir oluncaya kadar: ‘Benden mağfiret dileyen yok mu, onu mağfiret edeyim. Benden rızk isteyen yok mu, onu rızıklandırayım. (Bir belâ ile) müptelâ olan yok mu, ona kurtuluş vereyim' buyurur.”

Mübarek Şaban Ayı içinde gerçekleşen Beraat Kandili için ''Bu gecede yapılan dualar kabul edilir geri çevrilmez.'' diye inanır Müminler ve Müslümanlar... Ellerimizi açıp Rabbımıza sığınalım bu gece. Beratımızı isteyelim biz de... Hepimizi az ya da çok günahkar kullarız, günahlarımızı O'dan, Rabbımız Allah'dan başka bize bağışlayacak var mı? Peygamberimiz Hazreti Muhammed sav.'in şefaatine de layık olursak ne mutlu bizlere... Bu vesile bütün eş dost akraba, arkadaşlarımın ve inanların Berat Kandili mübarek olsun...

19 Nisan 2019 1-2 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar