Besle Kargayı Büyüsün Eti Daha Lezzetli Olur

Karga bu, çok uzun yaşar ve de çok zeki imişler kulağımıza gelen rivayetlere göre. İyi de biz bu kargaları beslediğimiz de bunlar hep niye bizim gözlere kafayı takıyorlar, onu da anlamış değilim. Ha bir de şu var, sayın, saygıdeğer karga, öyle kanarya gibi, muhabbet kuşu gibi beslenir mi?




Bir çok kuşun eti yense de helal rızk olarak, acaba karga eti yenir mi, yenirse de ne kadar lezzetlidir. Besleyin siz de kargayı büyüsün, belki eti de daha lezzetli olur o zaman... ''Her kuşun eti yenmez.'' veciz cümlesine de uyan bir kuş mu yoksa bu karga? Bıldırcın filan yedim de gençlikte, ama karga dedin mi beş dakika, on dakika durup düşüneceksin kardeşim. Çok eskilerden bizim ilkokulda ya da ortaokul muydu tam hatırlamıyorum Lafonten'den Karga ile Tilki masalı vardı, bir çoğunuz bilirsiniz bu masalı... Karga ağaçta, ağzında peynir, tilki aşağıda, karganın sesini övünce, tilkiye kanıp ağzında ki peyniri KDV bile almadan aşağıya düşürünce, peynir tilkinin oluyor...




Kara kuru bir şeydir bu karga dediğiniz hayvanat... Kargalar arasında da müthiş bir dayanışma vardır. Nereden mi biliyorum? Canım kuş değil mi bunlar, kuşlar arasında dayanışma varsa, leylekler göç ederken hep beraber uçuyorsa, güvercinler gökyüzünü birlikte öpüyorsa, kargalar arasında da illa ki dayanışma olacaktır, olmasın mı, bunu mu istiyorsunuz? Onlar da Allah'ın yarattığı bir varlık eninde sonunda...




Kara avına giden bir sürü arkadaşım var. Onlara bir sorsam... Hiç karga avladılar mı? Avladıktan sonra da homini gırtlak mideye indirdiler mi? İndirdilerse eti lezzetli miydi? Hayır lezzetli olsa ne olmasa ne, sonuçta bana ne? Ben şiddetle kara avına karşı olan bir insanım neticede... Varsa yoksa olta balıkçılığı... Tuttuğun balığı görmüyorsun ki ağam...




En ünlü karga kovalayanımız da kim, biliyorsunuz... Selanik'de çocukken bu işi çok yapmış dediğim zaman, hemen Gazi Mustafa Kemal Atatürk dediğinizi duyuyorum. Bildiniz ... Hiç yakalamış mıdır Gazi, karga? Orası meçhul işte, yakaladıysa bile kendi biliyordur, teknoloji nerede o tarihlerde, kayıtlara geçmemiştir... Eskilerde bir çocuk şarkısı vardı bir çoğunuz bilirsiniz ''Karga karga gak dedi çık şu dala bak dedi, çıktım baktım o dala bu karga ne budala.''




Bazen de kargatulumba götürürler adamı, ikinci şubeye, üçüncü şubeye, beşinci şubeye... Mutlaka bir haltlar etmiştir kargatulumba götürülen kişi... Durup dururken kimse kimseyi o hale sokmaz. Çok ilginç bir bilgiyi de burada sizler ile paylaşalım. ''Usame bin Ladin'in yakalanmasıyla ilgili ilginç bir iddia ortaya atıldı. Ankara Üniversitesi'nden Prof. Hamit Hancı , Ladin'in kargalar sayesinde yakalandığını şu sözlerle anlattı: "Bir adam Bin Ladin kıyafetleri giyiyor ve onun hareketlerini taklit ediyor. Bu şekilde sürekli kargaları besliyor. Ardından bu kargalar Ladin'in yaşadığı tahmin edilen yerlere salınıyor. Sonra kargalar gerçek Ladin'i görünce o tarafa yöneliyorlar ve Ladin bulunuyor.". Bazen de ''Kargalar bile güler halimize'' derler. Aman, aman siz siz olun dikkat edin kendinize ne kargaları ne de başkalarını güldürmeyin...

30 Eylül 2018 2-3 dakika 1377 denemesi var.
Yorumlar