Bıktık Artık

Bıktık artık sürekli felaket tellallığı yapan saçma sapan, çok büyük bütçeli Amerikan Filmlerinden. Teknolojiyi son derece büyük bütçeler ile kullanıp, çok fazla para harcayıp, dünyanın batışına veya çok büyük felaketlerin oluşuna ait filmler yapıyorlar. Bizim ve diğer az gelişmiş ülkelerin kültür düzeyi düşük insanları da bu filmleri çok büyük sanat eseriymiş gibi ağzı bir karış açık seyrediyor. Yeter artık yeter. İnanın bizim Kemal Sunalların, Şener Şenlerin komedi filmleri bunlara elli basar elli o kadar iddialı söylüyorum bunu...







Hepinizin bildiği gibi Holywood uzun bir süredir dünya sinemasının merkezi olmayı sürdürüyor. Bu gün ABD, insanlık olarak olmasa bile, dünyanın teknoloji bakımından gelişmişlik düzeyi en üst seviyede ki ülkelerinden biri. Haliyle sinema sanatlarında, kendi emperyalist düşüncelerini de filmler yoluyla, gelişmekte olan ülkelere çaktırmadan ya da alenen dayatmaya etmeye çalışıyorlar. Filmlerin içinde bir dolu subliminal mesaj olarak adlandırılan yapılanmaları da gözümüze gözümüze sokarak hem de...







Bana ne kardeşim hayali kahraman Rambo'dan. Yok, gitmiş Afganistan'da komünistler ile mücadele etmiş, Vietnam da özgürlük için savaşmış. Bunların hepsi masal en alasından. Utanmadan bazı densizler de kahraman Mehmetçiğimize Türk Ramboları diye isim takmaya kalkıyorlar. Cahilliğin daniskası denir bunlara. Ezelden beri benim askerimin adı Mehmetçik'tir bunu o mankafanıza iyice sokun artık.







Korku filmleri, yaratılan bir dolu hayali kahraman. İnsanlıkla, yaşam ile, hayatın gerçekleri ile hiç ilgisi olmayan yaratığımsı canlılar. ET, King Kong, Jurassic Park'da ki milyarlarca yıl önce soyları kurumuş dinozorlar, dev kertenkeleler. Ha keza dizilerinde de bizim toplumuz ile hiç ilgisi olmayan yaşayış tarzları, fast food türü ucube bir yemek kültürü. Garip garip konuşmalar, Aman Tanrım, Lanet Olsun gibi, Oovvv, Vavvv vb. Kimlerin lanetlenmiş olduğunu Allah cc zaten biliyor.







Hollywood Sinema Endüstrisi bütün dünyaya her sene sayısız diyebileceğimiz miktarda film satıyor. Amerikan Sineması artık bir endüstri halini almış. Filmlerin bütçeleri korkunç büyüklükte şimdilerde. Filmlerin hâsılatları bazı küçük ülkelerin neredeyse ihracat rakamlarını bile geçiyor. Tabi ki sinemanın en büyük amaçlarından biri, emperyalizmi ve buna bağlı olarak Amerika'nın kültür emperyalizmini yaymaktır.







''ABD'de ortaya çıkan tüm filmlerin hizmet ettikleri yer aslında aynıdır. Amerikan bağımsız sinemacılarının bazıları hariç. En büyük görevleri ABD'yi olabildiğince yüceltmek ve ABD'yi dünyanın jandarması ilan edip, bütün toplumları ABD'nin himayesine sokup ve o sayede olabildiğince dünya halklarını sömürmek ve kendi ideolojilerini bu sayede yaymaktır amaçları. Şimdi bazı filmlerle bu savımızı somutlaştıralım. İlk filmimiz Top Gun Baş rol oyuncusu Tom Cruise genç ve yakışıklı bir donanma pilotudur. Ve ABD'li gençleri pilotluğa yöneltmek için Körfez Savaşı öncesi çekilmiş bir filmdir. Genç ve güzel kızlarla birlikte olan Tom Cruise Top Gun ödülünü de alarak başarısını taçlandırmıştır. Bu yıllarda sinema salonlarının yakınlarına askerlik şubeleri açılmış ve orduya başvuru inanılmaz derecede artmıştır. Cinsellik ve başarı ile insanların akıllarını çelen onların kanına giren bu film ABD emperyalizminin en çok ekmeğini yediği filmlerden biridir.''







Yaklaşık on bin kere seyrettiğimiz Rambo, Rocky, Karate Kid, ve bir dolu kovboy filmleri. Belli aralıklarla yirmi otuz sene önce çevrilmiş bu filmleri önümüze tekrar tekrar sürüp beynimizi dumura uğratmaya çalışıyorlar. Bir aksiyon filminde parçalanan onlarca araba. Şimdilerde bizde de moda oldu aksiyon dizileri ve filmleri. Bir kanalda mafya özentisi bir dizi başlıyor hemen devamında başka bir kanalda benzeri bir dizi başlıyor. Birbirlerine nispet yapıyorlar adeta. O mafya bozuntusu dizelerde durmadan figüranları telef ediyorlar, sonra ne oluyor, hepiniz biliyorsunuz. Benim özenti gençliğim bunlardan örnek alıp ufak çaplı çeteler oluşturuyorlar kendi aralarında. Sözün özü, topluma şiddet kültürü aşılayan ve emperyalizmi dünyaya yaymak, az gelişmiş ülkeleri daha güçlü sömürebilmek için yapılmış bu filmleri, dizileri (yerli ya da yabancı) mümkün olduğunca seyretmemek yapılabilecek en akıllıca iştir diye düşünüyorum. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

17 Ekim 2015 4-5 dakika 1377 denemesi var.
Yorumlar