Bir Baltaya Sap Olma Umudu Her Zaman Olsun

Çocukken ya da gençken, size de söylendi mi hiç? Babanız ya da dedeniz ya da herhangi bir büyüğünüz tarafından ''Bir baltaya sap olamadın, olsaydın fena olmazdı.'' demiştir, demiştir, birileri illaki size de... Genellikle, ders çalışmayı sevmeyen haylaz çocuklara yakıştırılır bu cümle...

Bir Baltaya Sap Olmak, nedir bunun kriteri? Çok kaliteli okulları derece ile bitirmek mi? Ayrıca sapı takacağımız baltanın da çok kaliteli bir demirden, çelikten yapılması gerekir... Gençler, yavrularımız, size birileri böyle cümle kuruyorsa, ''Bir baltaya sap olamadın.'' diye, sakın moralinizi bozmayın. Umudunuzu yüreğinizden ve beyninizden eksik etmeyin...

Okumak ve çalışmak ana felsefeniz olsun. Ünlü Fransız Yazar Balzac ''Bilginin efendisi olmak istiyorsan çalışmanın kölesi olmalısın.'' demiştir... İşte sadece bir baltaya değil bir çok baltalara sap olma, hatta o baltaları da adam etme yönetme umudunuz olacaktır...

Hangi işi yapıyorsanız, kendinizi geliştirip, en iyisini yapmaya çalışmalısınız. Gece boza satıyorsanız, en güzel biçimde, en kaliteli bozaları satmalısınız. Ankara'da bir ciğer ustası var, ben O'nu geçmişte Ciğerci Sadullah, diye dizelerime de aldım. Hiç tanımayan bir insan, ilk gördüğünde burun kıvırır, güler geçer. Ama bir yiyen vaz geçemiyor onun ciğerlerinden. İlkokul mezunuymuş, olsun ne önemi var, yıllardır tanırım, porsiyonu da çok pahalı ama, akşama kadar yüz elli iki yüz porsiyon ciğer satar, emekli de oldu SSK dan... Dört çocuğunu ciğer satarak üniversite de okuttu... Olsun ilkokul mezunu, ama bir baltaya sap olmuş hem de fazlasıyla...

Çöpçüyseniz, bir sokak süpürme işi size verilmişse, o sokağı öyle güzel bir şekilde süpürün ki gören insanlar burayı dünyanın en iyi çöpçüsü süpürdü desinler... Sabah altı buçukta sokağımızı süpüren bir çöpçü kardeşimiz var. O karanlıkta öyle güzel yapıyor ki işini, sürekli de bize hayırlı işler der, selamlaşırız, Allah ondan razı olsun, ne diyelim... Bize sabah sabah yaşam enerjisi veriyor...

Ortaokulda bir Türkçe Öğretmenimiz var. Ganime Hanım, Allah yattığı yerde utandırmasın, seneler önce rahmetli olmuştu. Üç sene bize geldi ve ben sene içinde hiç bir zaman geçer not alamamıştım. İnatla okurdum yine de elime ne geçerse... Bu gün bir şeyler okuyor ve yazıyorsak, O'nun bize verdiği enerji ile yapıyoruz...

Çocuklarım Orta Okulda ve Lise de çok parlak öğrenciler değildi, ama ben yine de onlardan umudumu yitirmedim ''Bir baltaya sap olurlar mutlaka.'' diye içimden geçirdim ve onlarda, beni yanıltmadılar. Çok iyi yerlerdeler bu gün... İnsana dair en ufak bir umut, gün gelir yürekte büyür büyür de taşar, siz bile inanamazsınız...

13 Şubat 2022 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar