Bir Çekoslovak ile Bir Yugoslovak

Başlığı görünce herhalde bu kafayı yemiştir dediniz, değil mi? Yok, yok biliyorum ben de o Çekoslovakya'nın isminin şimdi Çek Cumhuriyeti olduğunu ve ondan ayrılan ülkenin de Slovak Cumhuriyet olduğunu... Tabi ki Yugoslavakya diye de bir ülke yok, hatta doğrusu olan Yugoslavya diye de bir ülke kalmadı, oradan da yedi tane ülke çıktı, hali hazırda...

Ama Çekoslovakya zamanında o meşhur kelime ki hani hepiniz bir vesile ile mutlaka söylemişsinizdir. Çekoslovakyalılaştırmadıklarımızdan mısınız? Bebeler söyler dururdu bu kelimeyi. Kimse sormazdı kim kimi Çekoslovakyalılaştırmış ya da Çekoslovakyalılaşatıramamış... Vay be! Bir kelime yazıyı ne hale getirdi...

Tabi yeni ülkelerin adı Çekya ya da Çek Cumhuriyeti ve Slovakya... Her bir şeyleri ayrıldı ayrılmasına da acaba Slovakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız diye de bir cümle yine girer mı hayatımıza? Yok yahu bir de o cümle ile uğraşmayalım... Çeklerden çok çektik zaten... Adı üstünde zaten Çeklerin, birilerine bir şey çektirmek için dünyaya gelmişler gibi sanki...

Bir zamanlar Yugolardan, yani Yugoslavak Futbolculardan geçilmiyordu ülkemizde, Yugoslav işte canım dilimiz sürçtü, anlayın... Al isimi Bayram, Osman, Hüsmen, koy sonuna viç ya da iç olsun sana Yugoslavak... Bayramiç, Osmanoviç, Hüsmenoviç... İlk isimleri niye öyle diye soran olursa da cevap hazır, bunlar Müslüman Yugolar abi...

Vallahi yazık ya, o güzelim Çekoslovakyalılaştıramadıklarımızdan mısınız, cümlesi cumhuriyetler birbirinden ayrılınca güme gitmiş oluyor. Bir de bunların çok eski yazar bir devlet başkanları vardı Vaslav Havel idi sanırsam... Meşhur 68 olayları Prag Baharı adıyla da anılır. Hüzünlü olaylardır okuyun bakın... Neyse biz kendi çeklerimize bakalım, sahi unuttuk ay sonuna ödenecek bir sürü çekimiz vardı yahu!

23 Kasım 2020 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar