Bir Kulağımızın Arkası Kaldı Öpülmedik

Kırk yıldır ticaret hayatının içindeyiz. Ticarette kâr zarar kardeştir derler, abilerimiz... Kazanmakta var kaybetmekte... Gün olur öyle güzel iş ve para gelir, o size bir hafta yeter,gün olur bir haftada kazandığınız para, sizi bir ay belki üç beş ay besler, gün de olur, bir haftada evinize ancak bir çorba parası götürürsünüz...

Öyle insanlar ile teşriki mesaileriniz olur ki öyle insanlar tanırsınız ki kimini yüreğinizin orta yerine koyar, kimine de keşke hiç karşılaşmamış olsaydık, dersiniz... Bizler küçük esnaflar elimizin emeği ile bileğimizin gücüyle geçinmeye, hayata tutunmaya çalışan insanlarız. Memur ya da işçiler gibi bizim sabit gelirimiz yoktur. Çok şükür kendi yağımız ile kavrulmaya çalışıyoruz... Dürüstlük ön plandadır, her zaman. Ayıplı mal satıp da parayı cebe atmak bizim şanımıza yakışmaz.

Çok meslektaşımızdan ağzımız yandı, hala da zaman zaman yanar az da olsa... İsimlerini ayrıca zikretmeye gerek yok, bir çokları ile ahirete kaldı zaten hesaplaşmamız, sağlık olsun.

Adamın biri girer içeri, elinde ufak bir tamir işi, yaparız yüz lira uzatır, kasa da bozuk para da yok. Uzaktan sahte olduğu da az çok belli... Vereceği para üç beş lira, tabi bir de bana ittirir ise yüz lirayı doksan beş lira alıp çıkacak... ''Kalsın kardeşim kalsın sonra verirsin.'' diyorum dehliyorum gidiyor... Çevre de on tane de aynı meslekten dükkan var, bozdurup da bir koşu geleyim demiyor, arkadaş...

Adam ile yirmi yıl ticaret yapmışız, son iki senedir açık hesap borcu var, yine mal almaya geliyor. Rakam üç beş bin... Ali Koç için devede kulak ise de bizim gibi dar gelirli küçük esnafa büyük para arkadaş... Versen bir dert vermesen ayrı dert... Zaten alamadığın bir para var. Söylediği, ''Sen ver ikisini beraber öderiz muhabbeti.'' Hadi len oradan, oğlum bizim bir kulağımızın arkası kaldı öpülmedik, git işine dostum.'' Böylece verip kötü olacağına vermeyip kötü oluyorsun...

İşte durumlar böyle arkadaşlar. Siz siz olun, aman size yamuk yapmaya çalışanlara karşı fazlada müsamaha göstermeyin... Çevre dolandırıcıdan geçilmiyor. Sahte polis kılığına giren var, sahte savcı kılığına giren var, subay kılığına giren var... İyi koruyun kulaklarınızın arkasını bir orası kaldı çünkü...

03 Temmuz 2020 2-3 dakika 1372 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • Durum içler acısı ve bu gidişle bitmeyecek toplumun sancısı ağabey, geçen hafta yazmıştım bir şeyler esnafla ilgili, bir ara ben de paylaşırım. Şu ülkenin en ağır yükünü taşıyan esnaftır, geriye kalanın yükünü hafif bulduğumdan değil ama gerçekler öyle, Allah herkesin yardımcısı olsun! Yine çok beğendiğim güzel bir paylaşım oldu benim için, keyfi alarak okudum, iyi ki varsın ağabeyim, sağlıkla...

  • 3 yıl önce

    :(((