Böyle Gösterişlere Gerek Yok

''Dubai merkezli Jetex özel havacılık şirketi müşterilerine Ramazan ayı boyunca gökyüzünde iftar hizmeti sunacağını açıkladı. Havacılık şirketi, iki kişilik iftar menüsünün fiyatının 18 bin dolar (146 bin TL) olduğunu açıklandı. Şirket, Ramazan ayı boyunca elde edilecek gelirin BAE merkezli küresel bir hayırsever organizasyonu olan Dubai Cares'a bağışlanacağını kaydetti.'' BASINDAN

Bizler Müslümanlar olarak, her zaman rızkın gerçek sahibi Allah'tan geldiğine iman etmiş insanlarız. Ayet ile de sabit olan bir de ''Müminler kardeştir.'' düsturumuz vardır... Bu gün dünyanın bir çok yerinde özellikle de Afrika Kıtasında ki bir çok ülkede Müslüman olsun veya olmasın, açlık ve susuzluk, garibanlık, fakirlik hüküm sürmektedir...

Önderimiz, Kainatın Efendisi Hazreti Muhammed sav. ''Komşusu açken tok yatan bizden değildir.'' demiştir... Hele de şu günlerde, bir kaç gün sonra gireceğimiz mübarek Ramazan Ayında insanlar açlık ve yoksullukla boğuşurken, böyle şaşalı, gösterişli davranışlardan kaçınmak lazım diye de düşünmeden edemiyor insan...

Yine başka bir ayette Rabbimiz ''İsraf edenler şeytanların kardeşleri olmuşlardır.'' buyuruyor. İnsan fıtratına uymayan böyle abartılı davranışlarla insanlar farkında olmadan ya da farkında olarak günaha girmekte ve şeytanlarla kardeş olmaktadırlar...

İlla ki birilerine yardım etmek istiyorsanız, o kahvaltıya harcayacağınız parayı, direk götürün garibanlara bir çırpıda verin gitsin. Böyle gösterişe ne gerek var? Yazık, on beş tane zengin aile de bu işe kayıt yaptırmış... Zekat ya da yardım böyle yapılmaz, reklamı da bunun hiç yapılmaması lazım. Bir elin verdiğini, diğer el bilmemeli, bizim inancımıza göre...

Zengin Müslüman Ülkeler silahlanmaya ve böyle şaşalı davranışlara para harcayacaklarına açlıkla susuzlukla, yoksullukla boğuşan Müslüman ülkelere yardım etseler, ortada ne fakir devlet, ne de fakir insan kalır...

Mal ile mülk ile sahip olduğun zenginlikle böbürlenmek, aklı başında Müslümanların yapacağı bir iş değil. Kara Kıta Afrika'da su ve yiyecek bulamayan çocuklar, kadınlar patır patır ölürken, acaba o uçakta iftar edecek vatandaşlar, hangi ülkeden olursa olsun, vicdanları rahat bir şekilde kursaklarından geçirebilecekler midir yiyecekleri şeyleri? Bu vesile ile yaklaşmakta olan Ramazan Ayınız da riyadan uzak, huzur dolu ve bereketli olsun...

08 Nisan 2021 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar