boynu bükük kandil duası

başım dönüyor sanki..
yoksa,
salı sallandığı için mi sallanıyor bedenim?
ya da tatilden yeni döndüğüm için mi?
yok yok..döner dönmez gördüğüm simsiyah kapaklı gazetelerin acı dolu haberleri ile sarsılarak başladığım için haftaya..
-olabilir mi?-
tabi salladığım ne varsa, "amaaaan zaman herşeyin ilacıdır nasılsa" diye diye bugüne kadar, -artık nelere dediysem bunu- hepsinin bir olup üşüşmüş olma ihtimali de var kalemimime...

-bilmiyorum-

belki de sadece iki senedir görmediğim güzel yüzlümün,mis kokulumun,bir zamanlar 2. annesi olduğumun,canım kardeşimin kına gecesi olduğunu öğrendiğim içindir..

-kimbilir?-

kına kokusu ne zaman değse burnuma,yine sızlatacak belki kalbimi..
et tırnaktan ayrılmayacak ama yaşananlarda asla unutulmayacak belki..
belki kınalı ellerini tutup, bu hayatta en değerli şey kendinsin, inadın mutluluğuna enel olmasın,sana değr vermeyenlerin seni incitmesine de izin verme,kendini kimseye ezdirme e mi kardeşim,ömür boyu hep ama hep mutlu ol diyemeyecek dilim...
düğün gününden bir gün önce de sarılıp minik bebeğime uyutamayacağım göğsümde..

ama biliyor musunuz, bugün kandil..
ve ben sıradan kandil mesajlarındaki gibi bir kandil gülü savuramayacağım göklere ya da
taş devrinden bu yana gelmiş geçmiş tüm medeniyetleri,uygarlığı gözönüne aldığımızda topu topu 60-70 yıllık insan ömrü içinde neden hala dargınlıkların olduğuna anlam veremediğim gibi bir anda taş kalpli insanların kalplerine merhamet konduramayacağım en usulundan..

ama biliyorum..
yukarıda öyle bir tanrı var ki herşeye gücü yeter..

ben sadece elimi açıp dua edebiliyorum..
başım hafif kardeşimden tarafa -kalbime- eğik..

ALLAHIM DİYORUM..
o yüksek yüksek tepelere ne ev kursunlar..
ne arşı aşırı memlekete kız versinler..
ha vermediğimiz halde gitselerde, kardeşler ne olursa olsun hiç üzülmesinler...

..

evet..bu kandil gecesi yapabildiğim tek şey bu..
sızlayan burnumla içimi çeke çeke
boynum bükük,ellerimde dualarım,
amin diyorum ve
tüm içtenliğimle,
bir sünger çekip geçmişe hasretle resmini kucaklıyorum kardeşimin..


"dilerim, mutluluklar hep seninle olur meleğim..
herşey hep sandığın gibi güzel olur bebeğim"
canım benim..
bir gün beni,bizi anlayacağına eminim..


her neyse..
öyle işte..
ben sallandıkça ve dolandıkça kelimeler birbirine,
uzayacak bu mevzu..

tüm şiirkolikçilerin,yazımı merak edip okumak isteyen, tabi o esnada da kafasını şişirdiğim tüm takipçilerimin, kandilini kutlayarak, iyisimi ben en güzeli müsadelerinizi isteyeyim..

daha sevimli haberleri paylaşabileceğim
-umarım-
yeni bir köşeyazısında yeniden görüşebilmek dileği ve kocaman sevgilerimle..

02 Ağustos 2008 2-3 dakika 9 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 15 yıl önce

    kına gecesini anlatmışsınız ne güzel👍bizim örf ve adetlerimiz ne güzel değilmi?