Bu Devirde Ne Kaldı

Siz de mutlaka izlediniz o banka reklamını. Ne zamandır aklımdaydı yazayım yazayım diyordum bu güne nasipmiş... Amcacığım, bayım, dayıcıyım, reisim mi desek ne desek ''Aşiretin parasını vadeliye yatırmış reis bey.'' babababababa... Kızı da hemen cevap veriyor ''Ama babaaaaa babacuğum bu devirde vade beklemek mi kaldı?'' Hiç kimse de sormaya cesaret edemiyor ''Bu devirde aşiret mi kaldıııııııı!''

Kalmış demek ki çok muhterem pek bir önemli ve de pek değerli reklamcılarımız böyle bir reklam yapma cesaretini göstermişler... Türkiye'nin acı bir gerçeği...

Çok merak ettim, hem de çok, acaba reklamda adı geçen aşiret hangi aşiret? Öyle ya memlekette bir dolu aşiret var... Söylediklerine göre de paraları vadelideymiş. O üç tane harften oluşan adı olan yabancı bankaya yatırmışlar... Keşke borsaya filan girseymişler, devlet tahvili filan ya da dolar alsaymışlar... Kur Korumalı da olurmuş ama, o yavaş yavaş ortadan kalkıyor zaten...

Aşiretin adını da söylemiyorlar. Hepsini ince ince hesaplamışlar haspalar. Eğer ki bir aşiretin adını verseler, öbür aşiretler küsmez mi? Küser tabi hem de nasıl küser. ''Bizim o reklamını yaptığınız aşiretten neyimiz eksik ki buba, bizim reklamımızı yapmiyler...'' Diye de bir cümle kurabilirler başka başka aşiretlerin ileri gelenleri...

Yani diyor ki reklam aslında, bizim bilinçaltımıza '' Siz Güneydoğuda daha feodaliteyi, ağalık düzenini yıkamamışsınız. Bunu da deklare ediyorsunuz. '' Avrupa Birliğine gireceğiz diye yıllardır üfürükten tayyare üretiyorsunuz. O zaman AB'ye girmeyi unutup, üfürükten tayyare üretimine devam...

12 Eylül 2023 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar