Bu Dünya Benim Memleket

''Hemşehrim Memleket nereee'' Rahmetli Barış Mehmet Manço'nun da güzel şarkılarından birinin sözleriydi aslında. Sonra da şöyle devam eder giderdi yanlış hatırlamıyorsam ''Bu dünya benim memleket'' yani nereli olursan ol önce insan ol diyordu Barış Manço ağabeyimiz... Birçoğumuz bilmiyorduk belki de bir adının Mehmet olduğunu, onu da şunun için yazdım o iki isim de benim oğlum da var yani Barış Mehmet...



Çok duymuşsunuzdur gerek esnaflar arasında ki tartışmalarda gerekse başka başka konuşan halk kesimleri arasında ''.......Memleketten adam çıkmaz.'' kim demiş ise onu halt etmiş. Bunlar dedikodu gazetelerinin ve ülkemizin iyiliğini istemeyen şer güçlerin topluma kendi adamları vasıtası ile servis ettiği fikir çeşitleri ve safsatalarıdır bunu sakın unutmayın. Adamlık parayla pulla veya bağlı bulunduğun il ile ilgili bir olgu değildir, insanın yetişme tarzına ve karakterine bağlıdır...



Her nereli olursanız olun. İster Ankaralı, ister İstanbullu, ister Bursalı, ister Hakkârili, ister Tuncelili, ister Burdurlu ya da Diyarbakırlı veya Kayserili. Kendinizin dışındaki hiç bir ili kötülemeyin alabildiğine. Her memleketin iyisi de vardır kötüsü de, oradan çıkıp da size kötülük yapmış başka bir memleketli yüzünden oranın bütün halkını asla kötülemeyin sonra mahcup olursunuz gün gelir. Bakarsın o kötülediğiniz il den oğlunuza kız alırsınız ya da çok sevdiğiniz damadınız olur o memleketli bir insan evladı...



Bizler ülkemizde ki diğer halk kesimleri ile her ne kadar ayrı imiş gibi gösterseler de et ile tırnak gibiyiz. Ta Orta Asya'dan gelen geçmişimiz ve şanlı tarihimiz var. Ülkemize kin tohumlarını biz ekmedik ama bu ekilen kin tohumlarını kökünden çekip koparmak yine bizim elimizde, bunun bilincinde olalım her ne surette olursa olsun. Türkiye'nin birçok ilinde halen Güneydoğulu bir sürü vatandaşımız oturuyor. Birçoğunun terör ile uzaktan yakından ilgisi olmadığı gibi, bu vatanın ekmeğini yiyip suyunu içen, ibadetini yapan inançlı insanlar. Çoğu teröre lanet okuyor. Güneydoğu da askerlerimize silah sıkan vatan hainleri yüzünden bu insanların bir çoğu da rahatsız kanımca. Ne yapalım biz? ''Sizin ırkdaşınız olan o insanlar bizim askerimize silah sıktığı için biz de sizi yok edeceğiz'' diyebilir miyiz? Bu yakışır mı Türk Milleti'ne. Zaten bunun için, bizi birbirimize düşüremedikleri için kuduruyorlar. Şimdiye kadar oyuna gelmedik, bundan sonrada gelmeyiz...



Çoğu zaman karşımızda ki insan sorarız bir iki kelam ettikten sonra ''Hem şehrim nerelisin?'' O da söyler memleketini ''Sivaslıyım'' der ya da ''Kahraman Maraşlıyım'' der. Sen de tesadüfen oralıysan değme o zaman keyfine. Hemen peşine yedek soru gelir ''Kimlerdensin?'' filan filancadan ya da şu köydenim dediği zaman karşıda ki ile illa ki uzaktan veya yakından bir tanışlık bağı kurulur iki kişi arasında...



Boş verin Ankara'yı, İstanbul'u, Mardin'i, Diyarbakır'ı hepsinde yaşayan insanlar bizim vatandaşımız. Ama birisi sorduğu zaman siz yine Barış Mehmet Manço'nun şarkısında ki gibi cevaplar verin. Yani şöyle ''Bu Dünyaaaa Benimmm Memlekettttt.''

03 Mayıs 2013 2-3 dakika 1378 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar