Bu Kadının da Denize Girmediği Yer Yok

Evet, evet, bu kadınında bizim sahillerimizde denize girmediği yer yok. Bu kadın derken günümüzün tanınmış mankenlerinden, ses sanatçılarından, sinema sanatçılarından birisi filan sanmayın. Güzellik Kraliçesi de değil ama kraliçe... Mısır Kraliçesi Kleopatra ...

Akdeniz ve Ege sahillerinde nereye gitsem bu kadınla ilgili bir efsane anlatılır durur. ''Kleopatra, şüphesiz tarihin en çok konuşulan ve tanınan güçlü kadınları arasında ilk sıralarda yer alıyor. Antik Mısır'ın son Helenistik kraliçesi olan Kleopatra, 39 yıllık yaşamında dünyayı etkileyen evlilikleri ve duruşuyla tanınıyor. İşte Jül Sezar'ın sevgilisi ve Marcus Antonius'un eşi 7. Kleopatra''

Bu yedincisi olduğuna göre demek ki ondan önce de altı tane daha Kleopatra varmış. Onlar hakkında fazla bir bilgimiz yok, bizi ilgilendiren bu Yedinci Kleopatra... Demek ki yüzme de biliyor bu hanımefendi... Belki de boğulma numarası yapıp kendine numaradan suni teneffüs de yaptırmış olabilir Marcus Antonius ya da Jül Sezar'a... Onlar da hiç sevmezler hani ya böyle şeyleri...

Antalya'nın deniz kenarında ki ilçelerini baştan sona gez, her yerde girmiş denize bu kraliçe hanım. Sezar ya da Marcus Antonius ile acaba Aşık Veysel'in o dizelerini bilmiş olsalar o sırada ne güzel olurdu. Hani diyor ya koca Veysel ''Güzelliğin on pare etmez bu bende ki aşk olmasa.'' Aşık Veysel. Aklını baştan almaya almış da ya adamlarda ki o aşk olmasa, yaya kalırmış Kleopatra Hanım...

Dokuz tane de dil biliyormuş haspam. Dil konusunda sıra dışı bir laf vardır ''Dil dile değmeden dil öğrenilmez.'' derler. Dokuz dil bilmek her babayiğidin harcı değil, araştırmak da zor bu zamanda acaba Kleopatra hanım bu dilleri nasıl öğrenmiş?

Kendi adını taşıyan bir de Kleopatra Plajı var yurdumuzun güzel beldelerinden Marmaris de Sedir Adasında ... Oraya gittiniz mi de ''Oğlum Kleopatra'nın Plajında deniz girdim.'' filan diye de hava atmayın. Mayo giyer miymiş, giymez miymiş, orasını da tespit edememişler o tarihte. Ne canlar yakmış haspam...

14 Mart 2021 1-2 dakika 1372 denemesi var.
Yorumlar