Bugün Hıdırellez

Bugün, Hıdırellez..


Bugün, Hıdırellez'in hikayesini anlatmayacağım. Herkes karınca- kararınca, bildiği ve öğretildiği kadar biliyor zaten!..


Düşünüyorum da, Tanrı'ya her yakarışında bir aciz, "hiç" olduğunu söyleyen sen!... Evet, sen-ben!... Neden bu böbürlenme?... Böbürlendiğin, alaya aldıkların da senin gibi değil mi?... Ne farkın var onlardan?... Sen de acıkıyor, susuyor, üzülüp-seviniyor, gözyaşı ile kahkahaları aynı desibeller de kullanmıyor musun?...





Seni farklılaştıran ne?... Sonradan edindiğine inandığın kağıtların çokluğu, tomar tomar oluşu mu yoksa diplomaların mı?... Seni hangi konumun zırhlandırıp da "kibir kalkanı"na sürüklüyor?... Oysa, başkalarının başına gelen senin de başına geldi de doğdun, gelecek de göçüp gideceksin... Sen de benzerlerin gibi korkaksın, beceriksizsin, üzülüyorsun, seviniyorsun... Sen de benzerlerin gibi boşaltım ve üreme sistemi yazılımını kullanıyorsun... Sen de diplerden zirvelere, zirvelerden diplere inip çıkıyorsun... Kah, gecenin bir vakti iktidardan düşüp kapaklanıyorsun sıcacık bir bedene buz gib!..i Kah sırtını dönüp uçup gidiyorsun soğuk bir bedenden sıcacık düş bedenlerine!... Kısaca, aklın her an yoklanıyor!... Hiç bir şey, hiç bir şeyin kesin değil!... Bilirsin ki hiç bir sözünün de garantisi yok!... O halde nedir bu durumun?..





Bugün, Hıdırellez..




Gel,kendinle bir antlaşma yap!... Var artık bir antlaşmaya... Ve... dileğini,isteğini ona göre belirle ki Tanrı'nın çalışma sistemi ile uyuşsun ve kabul görsün!...




Bilinen bir hikaye vardır;" Adamın biri açık arazide dolaşırken ayağı kayar, uçurumdan aşağı düşerken kayaların arasındaki bir dala tutunur. Etrafta hiç kimse yoktur. Sadece rüzgârın sesi duyulmaktadır. Ümitsizce seslenir: "Kimse yok mu?.." Bir daha, bir daha seslenir. Bir ses duyulur: "Dediklerimi yap.." Adam sorar "Sen kimsin?.." "Ben Tanrı'yım.." der ses.
Adam seslenir: "Beni kurtar!.." Cevap gelir: "Dalı bırak!.."



İnanç sahibi, dalı bırakandır.



Ama bu kısa öykü inanmayan için şöyle de sonlanır:


...


Adam sorar " Sen kimsin?"
"Ben Tanrı'yım" der ses.
Adam seslenir: "Başka kimse yok mu?.."


Bugün, Hıdırellez... Karar senin...




Amel Defteri Notlarından/Dursun Akbalık.

05 Mayıs 2014 2-3 dakika 61 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (3)
  • 10 yıl önce

    "Seçki Kurulu"na teşekkür ediyorum..:-) Sağ olun,var olun..

  • 10 yıl önce

    Baharın müjdecisi Hıdrellez yüreklerimize coşku. Her zaman muhasebesini yapmalı insan hayatının, doğrularım ne kadar, yanlışlarım ne kadar, yanlışlarımı tekrarlamasam iyi olur diye sıkça geçirmeli aklından. Bize bahşedilen hayat en büyük armağan o sebep ile bize bu armağanı verene teşekkür de bir borçtur aynı zamanda. Güzel bir yazı kaleme alınmış kutlarım Dursun bey yürekten...👍

  • 10 yıl önce

    Ahmet bey, teşekkür ederim..:-)