Can Feneri

EY KUTLU OKUYUCU...!




Nerede olursan ol gönlünü ferah tut. Böyle olduğun sürece yaşama sevincini hiç yitirmezsin. Nerede olduğun, kiminle olduğun önemli değil; sen hep kendin ol !. Böyle olduğun sürece hayatta hep başın dik, vicdanın rahat yürürsün...





Hayatta karşılaşacağın sıkıntılar karşısında daima güçlü ol. Böyle olduğun sürece hiç bir dert seni yıkamaz..! Senden daha garip insanlarla beraber olmaya çalış. Böyle olduğun sürece şükür nimetini hiç yitirmez, kalbini zenginlikle donatırsın...





Biri senin kapına gönlü mahzun geldiği zaman, onun için elinden ve yüreğinden gelenin en iyisini yapmaya çabala. Böyle olduğun sürece sonsuza kadar duaların sarmaladığı bir ruhun olur...





Hiç bir insanı hor ve hakir görme..! Başkasında olmayıp sende olan nimetler için daima şükür suyu ile ruhunu yıka... Hiç bir insanı da kendinden yüksek görme..! Başkasında olup sende olmayan nimetlerle karşılaştığında, nimetlerin insanların bakış açısında gizli olduğunu unutma. Aklı, sağlığı, güzelliği, hitabeti, düşünmeyi, dua etmeyi ... Bunların en büyük nimet olduğunu hep gözünün gönlünde tut... Böyle olduğun sürece her darda bir varlığın gizli olduğunu bilir, darda kalmazsın...





Elinden geldiği kadar öksüz ve yetimleri kolla, gözet... Onlara kimi zaman el, kimi zaman ağlayabilecekleri omuz, kimi zaman buruk sevinçlerini paylaşabilecekleri kucak ol... Böyle olduğun sürece, huzura doyarsın...




Hiç bir zaman bencil olma, unutma ki; bencillik ruhun kanseridir..!



EY YÜREĞİ MÜBAREK OKUYUCU...!




Nereden geldiğini hiç unutma... Bunu unutmadığın sürece hayatta ''kibir'' veremine kapılma olasılığın en aza düşer. Her zaman, her davranış ve kararında ölçülü ol. Ölçü ve edep insanın mihenk taşıdır...





Sana bahşedilen hayatı keşfedilmemiş en büyük hazine olarak bil; hazineni çamurlara değil, güzelliklere göm ki; güneşlere doğabilesin...





Başına bir dert geldiği zaman, derdi de bir nimet olarak gör. Hiç bir zaman ''isyan'' musallatının sokağına uğrama..! Derdinin ardından nasıl bir ferahlık geleceği senin sabrına bağlı olduğunu hiç unutma.




EY PAK OKUYUCU...!




Her zaman en iyi kendini tanı. Eğer kendini tanırsan, başkalarını daha iyi tanıyabileceğini unutma. Böyle olursan eğer sevdiğin ve sevmediğin şeyleri tam olarak bilirsin; bu seni dilemmalardan kurtarır. Attığın her adıma sevgi adımı ile başla. Unutma ki; her derdin devası tek... ''SEVGİ''...




EY AZİZ OKUYUCU...!




Başardığın işler karşısında böbürlenip şımarma... Her daim tevazu ile yol al. Unutma ki; başardığın her iş, kaderine doğru yol alır... Sana yazılmış kader ise, başaracaklarına doğru. Hayata hep güzellikler katmak için çabala... Böyle yaptığın sürece, vicdanın rahat, gönlün huzurla yol alır. Ve sen bu dünyadan ayrılsan bile, sonsuza kadar, ruhunun güzelliği dokunduğun her can'da hayatı ve gönülleri aydınlatmaya devam eder... Kayıp ruhlara rehberlik eden ''can feneri'' gibi...

28 Ağustos 2014 2-3 dakika 11 denemesi var.
Yorumlar