Cari

Naaaa Niiiiiii Naaaaa Niiiiiii! Böyle ya da buna benzer ses çıkartarak gider ambulanslar... Caaaariiiiii Caaaaariiiiii Caaaaaariiiiii... Cari açıkta bağıra bağıra böyle gelir, gider. Kısaca nedir cari açık. Bir ülke sattığından fazla mal alıp para ödüyorsa basitçe bütçesinde açık olur, kısaca budur. Daha fazlasını da yazardım da İİBF İşletme Bölümü, 2. Sınıf terk den, ancak bu kadar çıkıyor dostlar...

Ayrıca Cari Açık bazen geliyorum der, bazen de geliyorum demez, aniden bastırır, o zamanda ülke, artık hangi ülkeyse kıçının üstüne oturur, yıllar yıllar içinde... Vay dinsiz, imansız, kefere cari açık. Sen de ne arsızmışsın be!

Cari Açığa karşı gardınızı alıp açık vermemeniz lazım. Hele de aile bütçesinde açık oldu mu, aileyi yerle bir eder. O zaman ne yapıyoruz, maymunlar gibi yiyeceğimiz maddeleri mabadımızda ölçüp, çıkartabilir miyiz bunu, diye tespitini yapıp, sonra yiyoruz. Ödeyemeyeceğimiz borçların altına girmiyoruz.

Yükte hafif pahada ağır maddeler üretebiliyorsak eğer ülke olarak, işte o zaman bu caaaaaaari caaaaari diye geliyorum diyen açık da biraz azalma yoluna girecektir... Bir araba almak için bin ton fındık ya da üç bin ton karpuz satmayalım. Arabayı ya da bilgisayarı biz yapalım, cari açık da ötüp durmasın geveze kuşlar gibi...

Turizm Gelirleri her ne kadar cari açığın kapatılmasında fayda sağlıyorsa da bacasız sanayi olarak, yine de turizme fazla güvenilmez. İki üç tane turistik bölgelerde patlayan bomba ve terör saldırısı, bir anda turizme büyük darbe vurur, her ne kadar polisimiz bu konuda çok duyarlı olsa bile, olmayacağının garantisi yok. Zincirleme gelir rezervasyon iptalleri...

Üretim, üretim ve yine üretim, ürettiklerimizi de değerinde satabilmek, tabi sattığımızdan çok da almadan bunu başarabilmek... Bana bak cari açık, çok kafamı bozma, seni bir kapatırım, sonra da üstüne üstlük adım bile attırmam sana, kıçının üstüne oturursun, enflasyonda düşer müşer... Millet de bana ''De gettt laaaa dalga geçme bizlen'' der mi der...

09 Aralık 2020 1-2 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar