Çiçeklenin Kök Verin

Hadi bu gün kendinize merhaba deyin. Kendinizi sevmekle başlayın güne. Gülümseyin, dudağınızın kıyısında güller açsın. Gözlerinizde, geceden kalma yıldızları toplayın avuç dolusu. Yüreğinizin baharında nefes alın,  şükredin.

Her yeni günü umutla taçlandırın. Çünkü umut yaşamın kendisi...

Düşünün; yıllarca çalışıp, çabaladınız. Kendinizden hep ödün verdiniz. Hayatınızda ve yamacınızda ki, insanları mutlu etmek için emek sarf ettiniz.

Peki kime yaranabildiniz?

Ne kadar kendinizi ertelediyseniz o kadar değeriniz düştü.

Şimdi kendinize bir iyilik yapın. 

Sizi her halinizle gerçekten seven, kaybetmekten korkan, önemseyen ve değer veren insanlarla geriye kalan yolunuza devam edin. Çünkü hayat çok kısa.

Geçip giden zaman değil, ömürdür!

Sizi yok sayen, görmezden gelen bütün evrenin kendi etrafında döndüğüne inan, egodan burnunun ucunu göremeyen insanları hayatınızdan uzak tutun...

Yol verin gitsinler. Onlar sizi hangi kefeye koyuyorsa, sizde onları o kefeye koyun. Yada yolun kenarına bırakıp, arkanıza bakmadan gidin!

Kendinizi yok sayıp, başkalarına fazlaca anlamlar yüklemeyin!.

Çünkü ne kadar çok değer verirsiniz, insanlar duygularınızın ayarlarıyla oynar. Sizi kullanır, aptal yerine koyarlar.

Sosyal ve ikili ilişkilerde kişilere bağımlı olmayın. Her şeyi dengede güzel.

Bazen gizli, çoğu zaman gizemli olun. Herkes her şeyinizi bilmek zorunda değil.

Bu en yakınınız olsa bile. 

Kendinize ait özel alanınız olmalı. Yanında huzur bulduğunuz, rahatça nefes aldığınız, birlikte gülümsediğiniz bir kaç arkadaş ve dostunuz olsun.

Hayatınızın dümenini kimseye asla kaptırmayın. O dümen hep sizin elinizde olmalı.

Kimsenin hayatınıza müdahale ya da manipüle etmesine izin vermeyiniz...

Kendinize saygı duyun, ruhunuzu sevgiyle besleyin. Arada sırada kendinizi sorgulayın. Güzel yönlerinizle övünüp onure edin. Egonuza esir olmadan dengeli yaşayın. Kendinize karşı hoş görülü olun, iyi davranın. Yüreğinizin elinden sıkıca tutun.

Yeni hobiler edinin. Mesela kitaplar okuyun, müzik dinleyin, dans edin, spor yapın, seyahate çıkın. Yeni insanlarla tanışın, yeni şehir ve ülkeleri keşfedin. Sizi mutlu eden her şeyi yapmaktan korkmayın! Hayatı akışına bırakın.

Kimsenin sizi üzmesine, incitmesine izin vermeyin!

Nefes aldığınız sürece siz, size lazımsınız...

Yüreğinizin kapılarını sonuna kadar açtığınız insanlara dikkat edin! Bu insanların sizde ki yeri ve önemi ne olursa olsun. Sizi değersiz kılan, sürekli enerjinizi emen, mutsuzluktan beslenen, size hiç bir katkısı olmayan insanlardan uzak durun.

Yoksa fazlaca iyi niyet ve ilgi sizi hiçleştirir...

Sizi seven insanlar, her koşulda zaten yanınızda olur. Sizi kullanan ve gerçekten sevenleri ayırt edin ve bunun farkında olun.

Siz varsanız sizi gerçekten seven, sevdikleriniz var olur.

Siz yoksanız her şey eksik, herkes yarım kalır!

Bu yüzden mutlu olmaktan ve gülmekten vazgeçmeyin, kendinize güvenin.

Unutmayın!

Yaşam dedikleri bir yudum nefes ve yaşadığınız andır.

Hiç kimsenin yarına çıkma teminatı yoktur.

Sevin, sevilin sevgisiz yaşam çorak toprağa benzer...

Çiçeklenin, kök verin.

Mutluluk içinizde, en derininizde onu bulun.

05 Ekim 2022 2-3 dakika 27 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (2)
  • 18 ay önce

    ''Sizi yok sayan, görmezden gelen bütün evrenin kendi etrafında döndüğüne inan, egodan burnunun ucunu göremeyen insanları hayatınızdan uzak tutun...''

    Bazen başarmak istese de başaramıyor insan. Bu evrenin kendi etrafında döndüğüne inan 'aile' olunca bir de daha da yosun tutuyor insanın kıyıları. Aslında at gözlüğü ile sağı solu görmeden direkt olarak öne bakmak lazım. Yandan yıkılmış,dökülmüş ne varsa ilerlemeli insan. Bu cesaret ve duygu işi. Becerebilene ne mutlu...

    Değerli bir yazıydı, kutlarım Gülşen hanım, saygımla...