Çok Önemli İstatistikler

İstatistik Bilimi, ölçme ve değerlendirme yaparak çok önemli toplumsal veriler elde eder ve bunları insanların bilgisine sunar. Biz de toplumuzun ile ilgili bir takım istatistikleri inceleyelim bakalım, ne sonuçlar elde edeceğiz...

Ayak parmaklarının tırnaklarını keserken bu kesme işine sağdan başlayanların oranı yüzde 53.29 iken soldan başlayanların oranı da 46.71 imiş... Ne güzel böyle önemli bir istatistiğe ulaşmak memlekette... İkisini birden aynı anda kesmeye başlayan yok, o da güzel...

Yemek yaparken türkü söyleyen kadınların oranı yapılan çok önemli istatistiklerde yüzde 48. 50 olarak saptanmış. Türkü söylemeyip, sadece kendi kendine mırıldanan kadınların oranı da 22. 50 çıkmış yapılan istatistiklerde... Ne türkü söyleyen, ne de mırıldanan kadın sayısı da yüzde 29 olarak saptanmış... Yani bu kadar önemli bir istatistik, hayati bir konu...

Alın size başka bir istatistik, bu da memleket için hayati bir konu aslında... Burnunu karıştıran erkeklerin yüzde 40.80 kadarı burnunun sağ deliğinden karıştırmaya başlarken, erkeklerin yüzde 20.20 si de sol burun deliğinden karıştırmaya, yani amiyane tabir ile hap yapmaya başlıyormuş. Geri kalan erkeklerin yüzde 39.00 kadarı da burnunu mendil ile siliyormuş, ne de iyi ediyormuş. Ayrıca bu burnunu mendil ile silen erkeklerin yüzde 56.50 si kağıt mendil kullanırken, geri kalan 43.50 si de bez mendil kullanarak burunlarını temizliyorlarmış...

Kafeste kuş besleyip de kuşları ötmeyen kuş sahipleri arasında yapılan istatistiklerde ve derin araştırmalarda. Kuş sahiplerinin yüzde 25.00 i kuşlarını geri vermek istedikleri halde hanımları buna engel oluyormuş. Bu kuş sahiplerinin yüzde 48.50 si de kuşlarının yeniden ötmesi için her gün kafeslerin karşısına geçip onlara talim, alıştırma yaptırıyorlarmış... Geri kalan kuş sahiplerinin yüzde 17.00 si de kuşlarının kafeslerini açıp, onları serbest bırakıyorlarmış. Kuş sahiplerinin yüzde 8.50 si kuşlarına ötmeleri için klasik müzik dinleti yormuş. Kuşlarına klasik müzik dinletenlerinde yüzde yetmişi Mozart ve Çaykovski'yi tercih ederken, yüzde otuz kadar kısmı da Cemal Reşit Rey ile Piyano Virtüozumuz Fazıl Say'ın parçalarını dinletiyorlarmış... En son geriye kalan kuş sahipleri de ki yüzde 1.00 dilimine giriyor. Çok sinirlenip kuşuna kesip yiyormuş.

Yaz günleri gelip de sinekler çoğaldığı zaman. Sinekleri sineklik ile öldürenlerin oranı yüzde 32.50 imiş. Elinde sineklik bulunmayıp da sinek ilacı ile sinek öldürmeye kalkanlar da yüzde 36. 48 imiş... Ayrıca her iki yolu da denemeden, elektrikli bir aleti prize takıp rahat rahat uyuyanların oranı da 16. 85 olarak saptanmış istatistiklerde... Ayrıca ben şerbetliyim kardeşim sivri sinek, kara sinek, at sineği, bana vız gelir tırıs gider diyenlerin oranı da yüzde 14.17 imiş.

Gelelim istatistik için yapılan istatistiklere... Memlekette sanayi üretimin saptamak için yapılan ölçme ve değerlendirmelerin oranı yüzde 48.67 imiş. Eğitim ve öğretim durumlarını saptamak için yapılan istatistikler de 28.77 bir orana denk geliyormuş... Okuma ve yazma oranlarımızı saptamak için yapılan istatistiklerde 21. 53 bir orana denk geliyormuş... Saçma sapan bir istatistik yaparak kafaları bulandırma beyni sulandırma oranı da yüzde 1.03 olarak saptanmış güzel Yurdum Türkiye'de... İşte böyle memlekette ki istatistiksel durumlar...

15 Kasım 2019 2-3 dakika 1371 denemesi var.
Yorumlar