Çöpçüye

Nicedir oldu bu veryansın süpürüşler,mazgalları korumanın sorumluluğu kolay değildir ve her gece iklimlerin değiştiremediği sağlam bir işe sahip tek adama adanmış bir özgürlüktür onunkisi...Tek kelimesi süpürgedir süpürmek'ten gelen,neyse ki bir el arabası acıklı bir türkü olur gecelerine yine de yıllar yaşatır beni,şahit olup sana yaşamak ne zor ve buğday gülüşlü olduğuna dair düşlerim...

ne kimsenin karıştığı bir yaşam,ne de kayboluşunun bile fark edilemediği bir yaşam ya da yaşamak.Bir gülümseme alır beni öyle ölgün boğulur giderim en derininde camların,bir yürümek alır beni,bir akşam üstü kimsenin bilmediği yollardan çıkıp gelebilmek sana adı ?çöpçü? olan sana ...En serin derelerden ve en dar sokaklardan ve hep kirli sokaklardan gizli bir şarkı gibi ya da ölmek gibi gitmek.

Her yer senindir her insan sana muhtaç ya süpürmesen?Kim şiir olur yerine, yerine şiir olur mu birisi,oyuna küstürülmüş çocuk gibi kalır mürekkebim...

Her şey yeniden başladı senden sonra ve her şey birden eskidi, dolmuşların en sonuncusuna takılı kaldı gözlerim,yıkılıverdi bütün her şey yeniden ,bir gecekondu oldum senden sonra bozkır bakışlı çocuklara ...

Uzun zamana sığmayan tek şey oldum bilir misin?öyle çabuk muydu eskimek daha yeni bitti ?al satarım? oyunlarımız nice allar ve nice ballar satıldı...öyle çabuk muydu hüznün gölgesinin yüze yerleşmesi,öyle hatıra demek yaşananlara öyle çarçabuk,kafasına kurşun sıkılmış gibi tiktaklarından yoksun kalan bir saat oldu yaşananlar öyle apansız oldu her şey ....Bu yüzyıldan önce vuruldum ben iki bine girmeden Filistin'de...

Bunca zaman diyemeyen benim....Yapraklarını döken bir ağaç olur zaman kalmaz buncası....
Zamana yenilir ölüm ve öldüremez zamanı...Bezirganlar gelir Asya'dan,toz kokar kervanları...Hangi kervan geçer sizlerden buhara kervanına bir özlemdir bizimkisi...

Bahçenin en yalnız köşesi
Ölüm içindir
Çocuklara tabuttur uçurtmalar
Babaların değdiği
deniz topal bir kadına benzer
gülmek gibi
seker denizde
ya gülmede taşlar...

10 Aralık 2008 2-3 dakika 1 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • 5 yıl önce

    Ustaca kaleme alınmış güzel bir yazıydı

    İçtenlikle kutluyorumud83eudd20