Dam Üstünde Saksağan Tut Kulağından Kredi Ver

Bankalar kredi müşterisi bulmak için nerede ise sokaktan adam topluyorlar artık. Hatta işportacılar, pazarcılar gibi ''Gel vatandaş geeel krediye gel, en ucuz kredi biz de kefil mefil istemez, nüfus cüzdanını göster kredini kap.'' İş buna döndü artık arkadaşlar. Hiç kimse kredi çeken vatandaşa sormuyor ''Kardeşim ödeyebilir misin sen bunu acaba?'' Çalışıyorsun, ya da üç kuruş emekli maaşın var ya, nasılsa ödersin. Ödemezsen de ananı ağlatırız zaten. Şimdilerde şu TC numarası çıktıktan sonra devletten kolay kolay kaçmanın imkânı yok artık. Fîzan'a gitseniz kredi verenler gelir sizi bulurlar mutlaka...









Bankacı arkadaşlar artık bu işi öyle bir duruma getirdiler ki insanlarda hayret ve ibret ile bunları izliyor. ''Maaşını bize taşı sana çeyrek altın, beğenmedin mi yarım altın, onu da mı beğenmedin üç yüz lira para puan sana, istersen koluna bilezik, yok o olmadı beşi bir yerde verelim, havalelerin işlemlerin de ücretsiz daha ne yapalım gardaşım?'' Havalelerini bizim bankamız ile yap sonra havale geçireyim deme...








Bundan seneler önce bilirsiniz bir ara bankalar yoldan adam çevirip yetmiş yaşında ninelere, seksen yaşında dedelere kredi kartı vermeye kalktılar. Birçok yaşlı amcamız teyzemiz de aldı bu kredi kartlarını, kullanmasa bile aldı, iyi biliyorum ki bir çoğu da kullanmadı aslında. Üç beş ay sonra seksen lira, yüz lira kart aidatı gelince durumların aslında çok farklı olduğunu anladılar.








Kredi her ne kadar bir müddet sizi rahatlatsa da diğer bir adı da borçtur bunun ve bir gün mutlaka ödenecektir. Bankacı arkadaşlar neredeyse güvercinlere, kedilere, sincaplara, ağaçlarda ki saksağanlara da kredi verecekler. Daha önce de belki değindim, ama tekrar hatırlamakta yarar var. Adam tatile çıkacak tatil kredisi alıyor on iki ay vadeli ya da yirmi dört ay vadeli. Gidecek on gün ya da on beş gün tatil yapacak, sonra bir sene veya iki sene onu ödemeye uğraşacak, gelecek sene tatil zamanı geldi mi o borç daha bitmemiş olacak.








Eskiden tefeciler vardı, belki şimdi de var, az da olsa duyuyorum çünkü ticaret yapan esnaf arkadaşlarımdan. İnsanlara yüksek faizle borç verip, ödeme günü geldiğinde de ödeyemezse adamın anasını ağlatırlardı, sürüm sürüm süründürürlerdi. Şimdilerde faiz verme ve borç verme işini bankalar yapıyor. Kredi almak çok kolaylaştı eskiye nazaran. Ama siz yine kredi için bir yere başvururken çok iyi hesap kitap yapın ki sonra üzülmeyesiniz. Güzel bir anekdottur ''Maymunlar bir şey yutacağı zaman arkasına götürür ölçer daha sonra çıkarıp çıkaramayacağını hesap eder öyle yutarmış.'' Bir de esnaflar arasında şu tabir vardır ''Alacakla borç ödenmez denir.'' ödeyebileceğiniz miktarda makul vadelerde krediye evet, ondan gayrisine hayır. Anaparalarımız çoğalsın da kredisiz bir hayat sürelim. Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

13 Mayıs 2014 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Yorumlar