Demir Eksikliği de Giderilir

Bu demir de nemenem bir şey. İnsanda demir eksikliği oldu mu, sanki biraz yumuşuyor gibi mi oluyor ya da bize öyle geliyor... Aksi de doğru mu, demir fazlalığı olursa da sertleşiyor mu insanlar, acaba? Bilemedik...

Eski çizgi filmlerden Temel Reisi bir çoklarınız seyretmişsinizdir, demir dolu ıspanağı hüpletti mi çelik gibi olurdu ayakları kolları... Seveniniz vardır sevmeyeniniz de vardır ıspanağı, ama yine de ara sıra yemek lazım...

Ha bir de şöyle bir ilginç durum var tabi... Adı Demir olup da ''Burada Demir Mutlugil Hocamı tenzih ederek.'' size yamuk yapan olursa onun eksikliğini de başka bir arkadaşınız ile doldurabilir, demir eksikliğini gidermiş olurusunuz... Simgesini de mutlaka biliyorsunuz Fe...

Hala daha, benim demir eksikliğim var diyorsanız, başka başka yollar bulmamız lazım o zaman. Değerli edebiyatçımız, büyük romancı, rahmetli Yaşar Kemal'in ''Yer Demir Gök Bakır.'' adlı kitabını da okuyup, demir eksikliğinizi giderebilirsiniz... O da olmadı mı? O zaman Amerikalı Yazar Jack London'un Demir Ökçe adlı çok güzel bir romanı var, oradan bir miktar demir alınabilir...

Siz yine ıspanaktan vazgeçmeyin. Bakmayın siz ıspanağın adının çıktığına, sadece ıspanak değil demir bulunan yiyecek, başka nelerde var bir bakalım. Beyaz et de, kuru baklagillerde, balıkta da bir hayli fazla demir bulunmaktadır... Öyle ya balıklarda demir bulunmazsa, nasıl dibe batacaklar yahu! Yumurta ve kabuklu yemişleri de es geçmeyelim, sonra bize küserler...

Dışınız demir kadar sert olsa da yüreğinizi de iyi besleyin, o da yeri geldi mi pamuk kadar yumuşak, bir annenin kalbi kadar sevecen olsun. Unuttuk bak bir de İngilizlerin Demir Leydi lakaplı bayan başbakanları vardı, Margaret Thatcher ablamız. İngilmanya bu kraliçeleri bile var, aman anlayın işte İngiltere...

28 Ocak 2021 1-2 dakika 1374 denemesi var.
Yorumlar