Denize İyi Davranın

Evet evet yaz geldi çattı. Siz, siz olun denize iyi davranın. Anlamadım, Deniz isminde bir tanıdığınız, sevgiliniz, dostunuz, ahbabınız yok mu? Olsun ben de o denizden bahsetmiyorum zaten, suyu olan hani adı Akdeniz olan, Marmara olan, Ege olan denizden bahsediyorum. İsmi Deniz olanlarla işimiz yok...

Bir kere, denize ilk defa giriyorsanız, yüzme de bilmiyorsanız, inanın denizde biliyor yüzme bilmediğinizi, o nedenle sizi boğabilir, neden yüzme bilmeden bana girip yüzmeye çalışıyorsun diye. Bunu unutmayın sakın.

İskelesine gitmeden önce kenarına yaklaşın ve kenarından su içen karıncalara bir bakın. Onlar giriyorlar mı yüzme bilmedikleri halde, girmiyorlar, sadece su içiyorlar kenarından. Kediler giriyor mu denize yüzme dilmedikleri halde? Ayak parmaklarınızı şöyle bir değdirin ve denize ısınmaya çalışın. Burada brrrrrrrrrr çok soğuk, sesi çıkarmak serbesttir... İnanın o brrrrrrrrrrrr sesine deniz bozulmaz...

Elinize yassı bir taş alın deniz üstünde sektirmeye çalışın. Deniz çarşaf gibi bile olsa, o taştan inanın hiç bir yeri acımaz. Sonra dizlerinize kadar girin ve bir kaç arkadaşınıza su sıçratıp ıslatın. Onlarda sizi ıslatacaktır illaki... Sonrada ''Aman sularda amma ıslakmış.'' diye de salakça bir espri yapmayın. Böyle salakça esprilere deniz çok bozulur bilesiniz...

Ha bir de şöyle önemli bir konu var ki bir çok insan bunu ihmal eder. Hepinizden ricasıdır bu denizin, küçük abdestiniz geldi mi, denize bırakmayın kardeşim, çıkın tuvalete gidin. Mecbur mu deniz sizin o ifrazatınızı bağrında yok etmeye... Bir damlasından bir şey olmaz ama, her kıyıda binlerce kişi aynı şeyi yaparsa, vay haline denizin...

Balıklara da iyi davranın ki denizde mutlu olsun. Öyle dinamit ile trolle filan avlamaya kalkarsanız külahları değişiriz. Hayır o külahları benle değil de devlet görevlileri ile değişirseniz, alırlar ve külahlarınızı da bir daha geri vermezler, benden söylemesi... O külahlar dondurma külahı değil...

Denize iyi davranmadığımız için güzelim Marmara'nın durumu ortada. Sen onu yarala, öldürmeye çalış, şimdi o sana iyi davranır mı? Açar mı kollarını, salar mı balıklarını? Deniz bu, dünyanın dörtte üçü onun ile kaplı... Su deyip küçümsemeyin, denizlerin ırzına geçmeyin...

16 Haziran 2021 2-3 dakika 1374 denemesi var.
Beğenenler (5)
Yorumlar (4)