Diyaloglar - 1

Adını sonradan öğrendiğimiz bu "sıcak"kente neden gelmiştik?..Uzaklara gidince biraz daha yakınlaşabileceğimize inanmış olmalıydık!..Özürlüğümüze olan düşkünlüğümüz gece yarılarında yaşanılan o tarifsiz korkular gibi kısa ve yalnızlığın verdiği tedirginlik kadar ömürlü..Ya da bu iki şıktan ayrı bir deli cesareti!..Bilmiyorum..Bildiğim tek şey; yirmi yıldan daha fazla her gün gidebilmek umudu ile uyandığım o sabahların hiç bitmeyecekmiş gibi süregelen tekrarları..

Rüyalarımız; her gece aynısını arayıp da bir türlü bulamadığımız ama "aha işte o!.." diyerek kendimizi kandırdığımız yıldızlardı!..Düşünüyorum da "dal" diye tutunduğumuz ne çok şey beraberimizde sürüklediğimiz mutsuz beraberliklerimiz kadar bize ait,bazen de bir çırpıda yırttığımız bir kenara bir daha bakmamak üzere attığımız öksüz bir karalama kağıdı kadar bizden uzakta!..

Hangi trenin penceresinden bakmışız geleceğimize?..Hızlandıkça kaçırdığımız o görüntüler sanki cam önünden değil de içimizden geçmiş gibi!..Acıtıyor ve hayıflandırıyor!..Oysa hiç biri şimdi bizimle değil!..Çızırtılı bir pilağın çıkartığı o ses kadar vazgeçilmez ve özlem dolu oysa!..Kafayı dağıtsın diye değil aksine "dank" etsin diye ha bire tekar tekrar dinlenilen o melodiler hala bizimle değil!..

Elektrikler sık kesilirdi eskiden.Balkona çıkardık.Önce gökyüzünde yıldızlar çoğalır sonra da sokakta kediler.Bir yıldız seçene kadar sokak kedilerinden önce kavga ederdik!..Sonrasında elektrikler gelinceye dek deli danalar gibi sevişirdik!..Başka insan olmanın mutluluğunu yaşardık!..Elektrikler aniden gelince başka insan olduğumuzdan olsa gerek çıplaklığımızdan utanır elbiselerimize ışıktan önce koşardık!..Anımsıyor musun?..

Her yılbaşlarında iki paket sigara alınırdı."Bak bu son sigaram!"denirdi..Yeni yılda yapılacaklardan çok yapılmayacaklar listesi sunulurdu!..Ne çok da şeyler varmış yapmamamız gereken!..Hep anarşist mi yaşamışız hayata karşı?..Oysa evren genişledikçe biz farkına mı varmak istiyorduk ne kadar küçük bir zerre olduğumuzun?..Tezat değil miydi?..Aslında umurumuz da değildi öğlen sonrası baş ağrısı ile kalkınca!..

21 Aralık 2011 2-3 dakika 61 denemesi var.
Yorumlar