Diyaloglar - 13

"Doğu'da doğmuşlar ama Batı'da yaşamışlar!.."

Bilindiği üzere ilk insan,ilk din,ilk yaşam..tüm her şeyin doğum yeri Doğu olmuştur.Güneş bile..
Doğu sonsuz üretim merkezi.Sonsuz bir döngü gibi!..Sonrası sanki onu ilgilendirmiyor!..
Batı ise,geliştirme ve tüketme merkezi!..Batı,bildiğimiz en Batı ise Doğu; geldiğimiz en Doğu..
Batı'ya gelmiş olan(lar) gelişimini ve ömrünü tamamlayıp, sonrasında asıl kaynağa yeniden ihraç edilen(ler)le şişmiş olsa bile Doğu yeni üretimlerini sebep-sonuç ilişkisi gözetmeksizin üretmeye devam eder..
Batı değişimlerini devam ettire dursun Doğu yeni oluşumlar için her daim gebe kalmaya devam ediyor!..Ana kraliçe!..

"Beden burada.Sen neredesin?.."

Bedenim burada seninle dururken rüyamdaki ben seni çoktan terk etmiştir!..Uyku hali..Düşünsenize aynı yatağı paylaşan iki kişi bedensel birliktelik halinde ve her ikisi de uykuda..Dışarıdan bakan bir üçüncü şahıs onları bir sanır!..Oysa her ikisi de çoktan terk-i diyar eylemiş olabilirler,varolmayanlar diyarında "var"olmuş olabilirler..Hiç ummadıkları yerlerde hep umdukları hallerde halden hale dönüşüyor olabilirler üstelik terk ettikleri bedenlerini her an yanlarına alarak!..İlginç demek ilginç oluyor ya bazen işte böyle bir durum!..
Her uyanış bedene dönüş olmalı ki uyandırılırız!..Sihirli sözcük der ki: Sen bedenine uyan ki ben de sana döneyim!..Yoksa benim gelmeye niyetim pek yok!..Uyanırız..Uyanınca uyuduğumuzu anlarız,uyuyunca uyandırılacağımızı bekleriz!..Terk ettiğimiz bedene dönme niyetini taşır mıyız?..Uyandırılacağımızı umarız!..Ya hiç uyanmamış olsak uyuduğumuzu bile bilemeyecek kadar unutkan olmuş oluruz da diyemeyiz kendimize!..Hangi halde isek o haldir bildiğimiz!..
"Yeniden diriliş" olayı her daim bizimle olduğu oranda bizimle değil sanki!..Beden;ruh geri geldiğinde dirilecek,geri dönüş olmazsa çürüyecek!..
Yaz-Kış,Gece-Gündüz..Ve Beden-Ruh..Doğu-Batı..

Yatmadan önce okuduğum son dua: Teşekkürler..

06 Şubat 2012 1-2 dakika 61 denemesi var.
Yorumlar