Diyaloglar - 15

"Düşüncen: konuşmana, / Konuşman: hareketine,
Hareketin: kaderine yansır. / Güzel düşün, güzel yaşa." demiş Mevlana..

Heybe dediğiniz zihnimizde sonsuz kayıt bellekleri var ve bu bellek bir önceki nesilden alınılanlara kendi yaşam deneyimlerimizin katılımları ile de bizden sonraki nesillere aktarılmış olur!..Ben yaptım oldular bir bakmışsınız senin yaptıkların olur!..Senin yaptıkların onun yapacakları olacaktır!..Hiç kimse bir diğerinden bağımsız olmadığı gibi taşıdıkları ve aktardıkları ile de sorumlu sayılabailir!..Bu değişken hallerin sabitlenmiş katmerli kurallarıdır!..Kabul edin veya etmeyin "su akar,yolunu bulur!.."kuralı bir nevi bu şekilde oluşur!..

"Minik yaraları merhemlemek.."Bu üç cemleden oluşan anlam bütünü sonsuzluk gibi gelmiştir bana.Bunu bir yazıda okumuştum.Etkileyici olmasının yanında bir nevi "merhem" etkisi de yapmıştı bana.."minik yaraları merhemlemek.."

İyiliklerde de dengeyi yitirebiliyor insan!..Kötülükler ise zaten yitirilmiş dengeler yığınıdır.."ne yokluğa yerinirim/ne de varlığa övünürüm.."diyen Yunus Emre bu sınırları çizmekle uğraşmamış, darmadağın etmiştir aslında..

Kulaklar duymakla,gözler görmekle doymuyor!..İstediğimiz kadar"dört" açalım gözümüzü, kulağımızı olmayınca olmuyor!..

Benjamin Franklin;"hırs ve mutluluk birbirlerini hiç görmezler!.."demiş..

İki futbol takımı maça başlamadan önce eşittir!..Düdük çalar,maç başlar skor "0-0" dır..Maç ilk kırkbeş ve onbeş dakika devre arası son kırkbeş dakika boyunca devam eder ve hakem uzatma varsa oynatır ve düdük çalar maç biter.Ve büyük bir çoğunlukla maç sonucunu belirleyen şey ise; öncelikle inanmak en başta olmak üzere,donanım,tecrübe,çalışma,yeteneklerin doğru yerde kavuşmuş ve paylaşılmış olunması..Görev bilinci ve uygulanılması,kondisyon denilen zamanı ve bildiklerini,öğrendiklerini zamana yayması ve bilinçli idareli,sürekli(maç boyu) kullanım..Nadiren kaybedeler bu tarz takımlar..

Hayat dediğimiz sınırlı yaşama süresi de böyle olabilir!.."Kimde var ise O'na daha çok verilecek..""Kimde yok ise O'ndan daha çok alınacak.."(Luka19-26).İnanmak. Donanımlı olmak gerekiyor.Donanım ise çalışmak,bilgiyi kullanmak,alınacak eğitim,süreklilik ve yeteneklerin doğru yerde kullanımı ile olur.Eşitliğin bozulması kuralının sonucunu belirleyen şeyler büyük bir oranda bu kriterlerin olduğu oranlardan anlaşılabilir!..Ve tabi ki bu oyunu sergileyebilecek ortamların da sağlanması şarttır ki sürekli olabilsin..Ve bu konuda da sorumluluğumuz olduğu bilincine de varmamız gerekir!..Yaşam alanını Yüce Tanrı bize sunmuştur ve bunu korumak ve bu alanda yaşamı sürdürmek ilk kuraldır..Tıpkı içine kendimizi sığdırdığımız bedenimiz gibi içine sığabileceğimiz bu yaşam alanına sahip çıkmak da oyunu daha zevkli ve yaşanılası kılacak olur!..Sanırım gideceğimiz deplasman korkusunu yenmek evimizde iyi olmaktan geçer!..

Aynada gördüğümüz kim?..Gün boyunca gözüküp kaybolan,ani ani bizi saşırtan kim?..Dostumuz mu,düşmanımız mı?..

12 Şubat 2012 2-3 dakika 61 denemesi var.
Yorumlar