Dizi Seyretmekten Kurtulma Yolları

Türk televizyonları epey bir zamandır dizilerin tahakkümü altında. Devlet televizyonu da dahil her kanalda konusu birbirine yakın yüzlerce dizi, biz izleyicilerin karşısına çıkıp, izlenme oranlarını yükseltmeye çalışıyor... Dizi dizi inciyim reytinglerde birinciyim sloganı artık ağızlara sakız oldu neredeyse...

Hiç öyle bakmayın bana, biraz ağır eleştirsem de haklı taraflarım var. Yaşı ilerlemiş bir çoklarınız zaten uyuyorsunuz televizyonunuzun karşısında, görmüyorum, hissetmiyorum zannetmeyin. İnsana hiç bir şey vermeyen bu dizileri seyretmekten ne zevk alıyorsunuz? Şimdi bırakalım bunları da dizi seyretmekten kurtulmanın yollarını araştıralım...

Bir müzik aleti çalmayı deneyin mesela. Zaten çalıyorsanız, çalın akşamları, çalamıyorsanız da çalmayı öğrenme gayretine kapılın. Gitar olur, saz olur, mızıka olur... Okuyun diyeceğim ama, çok küçük yaşta okuma alışkanlığı edinmediyseniz, belli bir yaştan sonra çok zor o alışkanlığı kazanmak. En azından gazetelerde bir kaç makale okuyabilirsiniz...

Küçük çocuklarınız varsa çocuklarınız ile ilgilenin. Çocuklarınız büyükse yine ilgilenin. Çocukların olduğu yerde neşe ve güzellikler vardır... Evinizde sessizlik ne güzel huzur verir. Hiç bir şey açmayın bir iki saat. Apartmanınızın bahçesinde yürüyüş yapın. Bahar ve yaz günleri bahçeye çıkın komşularınızla sohbet edin, dertleşin... Hatta benim derdim senin derdini döver diye de moral verin komşularınıza...

Çizgi roman okuyun. Bu yaşta mı diye sormayın kızarım ha! Rahmetli Turgut Özal'ın bile zaman zaman Red Kit okuduğunu hatırlayın... Dizi seyretmeyeyim de film izleyeyim düşüncesine kapılıp o saçma sapan Recep İvedik türü filmlere de sakın prim vermeyin.

Sizden başka evinizde okumayı ve kitapları seven varsa, beraber okuduğunuz kitaplar hakkında bilgi alışverişinde bulunun. Günün önemli siyasi, ekonomik, kültürel olaylarını beraber tartışın, kırmadan dökmeden...

Bir çok dizi insana bir şey vermese de nadiren kalite dolu dizilerde var, bir ikisini izlemekte sakınca yok, abartmadan. Netice de bu sektörden bir çok insanda ekmek yiyor. Sigarayı ve içkiyi buzluyorlar arkadaşlar, ama silah var ya, o silah, onu, öldürme, yaralama sahnelerini ne yapacağız, nereye koyacağız? Gözlerinize de yazık, o kadar saat televizyon izlenir mi? Okumak inanın daha az yorar gözlerinizi...

12 Ekim 2020 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar