Doğadan Çalınan, Doğaya Geri Verilmeli

İnsanlar tarafından kanunsuz gasp edilerek, orman niteliğini kaybetmiş, devlete yani halka ait orman arazilerinin, işgal edenlere satışıyla ilgili tartışmalı,
doğaseverlerin karşı çıktığı, 2B arazilerinin satışı ile ilgili kanunda sona gelindi.


2B arazileri işgalcilere satılacak, bu satışlardan maliye iyi bir gelir elde edecek.


Bu arada doğaya karşı yapılan bu katliamlara karşı günah çıkarmak ya da doğaseverlere sus payı olarak ya da mümkün olduğu kadar çevreci görünebilmek
kaygısıyla olsa gerek, ilk parti ödenecek bir miktar ormanlar ve orman köyleri için kullanılacakmış.


Bu yeterli değil bence, bu yoldan gelecek bütün para, günübirlik harcamalar ya da borç ödemeleri için değil, tamamen doğa ve çevre için kullanılmalıdır.
Örneğin,artık yeni 2 B arazilerinin oluşmaması için sıkı önlemler alınmalı,
mevcut orman arazileri iyileştirilmeli, bakılmalı, yeni ağaçlandırmalar yapılmalı,. yeni orman bölgeleri oluşturulmalı,. orman ürünleri çeşitlendirilmeli,
orman köylülerinin ekonomik durumları iyileştirilmelidir.


özellikle geçmişte Anadolu'yu kaplayıp Lübnan'a kadar uzanan sedir ağacı ormanları yeniden oluşturulmalıdır.


Ayrıca, katledilen ormanların diyeti olan bu paralar doğayı kirleten kötü enerji kaynaklarından kurtulup, temiz enerji kaynaklarına hızla geçilmesi için kullanılmalıdır. Başta güneş ve rüzgar enerjileri.

Faydaları saymakla bitmeyen ormanlarımızın, yokedilmesi değil, gelecek nesillere bırakılmak üzere çoğaltılması konusunda, hızlı ve verimli gelişmelerin olması dileğiyle.

Hoşçakalın

29 Temmuz 2011 1-2 dakika 138 denemesi var.
Yorumlar