Doğum Günü

Her doğum günü aynı zamanda bir büyük yasın tutulduğu güne denk gelmesi. Herhalde çok az kişiye nasip olur! Oysa farklı olarak bugün erken uyandım. Telaş yoktu ömrümde. Bilmenin getirdiği erdemle evet biliyordum geçen her yıl yaklaşan bir yıl daha idi. Dönüp baktığımda acılarıyla sevinçleriyle duygularıyla hepsi birbirinden daha değerli. Fark etmedim ama yıllar nice inci gibi dostları arkadaşları armağan etti bana. Aklıma geldiğinde tebessümlere gark olduğum nice yüzler. Ama fark ettiğim bir şey geçmişime dönüp baktığımda yüzümü asacak hayatımda keşke olmasaydı diyecek kimsenin bulunmaması. Yine bilmenin getirdiği erdemle bu sadece Allah'tan bir lütuftu riya yok. Dedim ki evden çıkarken kendime, bitir işlerini git kendine bir hediye al. Aldığın hediye geçmişe şerh düşsün geleceğe ışık. Ve umutların kadar da sevgi doldursun içine.. Oysa farkında olmasa da bir hediye verildi! Yu'suf rüyasından, Meryem duasından, Eyyup sabrından. Tebessümün güzelliğine, gözlerin büyüsüne, sevginin özüne işleyen bir hediye. İstanbul ilk kez bu kadar kıskandı beni. Güller mi açarmış geçtiğin yerlerde, rânâ mı kokarmış, pınarlar mı coşarmış. Söz kelama dönüşmekten korktu dile gelemedim, Kitaplar yazmadı geçmiş zamanlarda söylemek istediklerimi, gelecek zamanlarda da yazacak değil! Hiç bir şair bu güzelliğe söz katacak değil. Çünkü bu güzellik ezelden küll-i bir kalemle yazıldı, geçmiş ve gelecek bütün cüzi iradeler ancak hayran kalır..


Kendime Yazdığım Mektuplar

08 Ağustos 2015 1-2 dakika 12 denemesi var.
Yorumlar