Doların Ateşini Nasıl Düşürürüz

Bu gün dünyanın en geçerli paralarından biri gibi görünse de yine de tahtı yavaş yavaş sallantıya doğru gidiyor bu Amerikalı Sam Amcanın yeşil yeşil çil çil dolarlarının. Canım Türkiye'min canım evlatları kapı gibi Türk Lirası varken hem de üstünde Mustafa Kemal Atatürk'ümüzün resmi dururken gidip de nereden buluyorlar yeşil yeşil dolarları da cukkalıyorlar. Eskiden güzel bir Türk Sanat Müziği parçası vardı hepiniz duymuşsunuzdur ?'Yalnız benim için bak yeşil yeşil.'' Çok da güzel bir Türk Sanat Müziği bestesidir. Parite amca ile dolar teyze eskiden çok iyi anlaşırlarken, parite teyze hep bu şarkıyı söylermiş dolar amcaya zamanında, şimdi araları epey bozulmuş. Bakıp bakıp duruyor o yeşil dolarların üstünde ki Amerikan Başkanı. Bakışlarında bir anlam gizli sanki ?'Beni alıp da kullanmazsanız darılırım ve de kıllanırım size.'' Bakışı bu adeta. Biz de ona doların üstündeki Sam Amca'nın yeğeni Amerikan Başkanına ?'Var git işine benim aslan gibi Türk Liram var senin ile ilgilenmiyorum anca gidersin yürüüüü de ense tıraşını görelim.'' Bakışı fırlatsak en güzeli bu olur.







Ya bir de kara para var. Bu kara paralara da bir türlü aklım ermiyor. Paraya kara diyorlar ama şimdiye kadar siyah renkte hiç para görmedim ben, bunlar beni kandırıyorlar mı ne? Yoksa kara paraları Amerika'nın zenci vatandaşları mı kullanıyor. Bir de bunlar çaktırmadan borsaya morsaya girdi mi piri pak bembeyaz olur çıkarmış, öyle diyorlar. Sanırsın ki bizim Şengül Hamamında yıkanmış, kese olmuş bütün kirlerini tellak Abuzer'in kuvvetli kollarına pazılarına ve hamamın kurnalarına bırakmışlar. Hayır, o değil de beyaz para da görmedim. Moru var, alı var, yeşili var, kahverengisi var, arayıp arayıp dur, siyah ile beyazı yok arkadaş. Dört yapraklı yoncayı arar gibi arıyorum kara paraları ve beyaz paraları, bir türlüde bulamıyorum...







Bizim Türk kalpazanlar ABD'ye yani Sam Amcanın memleketine gitmişler. Hesapta sahte dolar basıp Amerika'yı keriz yerine koyup dolandıracaklar. Sonra köşe olup gelsin viskiler, şampanyalar, muhabbet, karılar, kızlar. Hevesleri kursaklarında kalmış hemen de yakalanmışlar. Niye yakalandıkları da çok ilginç, arkadaşlar yirmi beş dolarlık banknot ile bin dolarlık banknot basmışlar. Yani daha Sam Amca'da bile yok yirmi beşlik ve binlik Amerikan Dolarları. Ne akıllar.







Dolara ara sıra ateşi çıktığı zaman antibiyotik vermek lazım. Hem de sık sık vereceksiniz, sık sık da ateşini ölçmeniz lazım. Çok da sıkı bir şekilde istirahatına de dikkat edeceksiniz. Hasta yattığı zamanlarda pek dışarı bırakmayacaksınız Sam Amcanın bahçesinde dolaşsın dursun, ondan zarar gelmez de dışarı çıktı mı, ortalığı perişan ediyor. Sonra bulaştırıyor da enflasyon ve devalüasyon hastalığını maazallah bulaştı mı bu hastalıklar topluma, karantina lazım tümden o ülkeye. Bir de bunların sağlık teşkilatı var IMF yani internasyonal Many Felaket fonu kısaca. Her ne kadar ekonomik sağlık teşkilatı olarak geçiyorsa da, hiçbir zaman hastalananın iyiliğini istemez bilakis kısa sürede hastanın geberip mortu çekmesi için büyük gayret sarf eder. Yalnız haklarını yemeyelim batan geberen ülkenin cenaze masraflarını da bizatihi kendileri karşılayıp bir kuruş masraf ettirmezler tarihin derinliklerine gömerken o ülkeyi ekonomik olarak. Ülke Müslüman ise cenazeyi kaldıracak İmam, yok Hıristiyan ya da başka dinden ise yine cenaze işlerini yapacak papazları ve din adamlarını da ücretsiz bir hizmet olarak ayarlıyorlar İnternasyonel Many Felaket fonunun başında ki arkadaşlar. Bak gözlerim yaşardı şimdi...







Geçen bir arkadaş söyledi ?'Ağabey bu doların dişisi erkeği bile var biliyor musun?'' Dedi. Şaşırdım aklım çıktı neredeyse. Sonra devam etti anlatmaya?'Geçenlerde okumuşsunuzdur Çinliler fil pisliğinden yani af edersiniz bokundan kâğıt yapmayı becermişler, canım Sam Amcanın güzide istihbaratı da bu olayı bir şekilde çözmüş analiz etmiş, onlarda becermişler fil pisliğinden kâğıt yapmayı. Eee bu fillerin dişisi var bir de erkeği var her canlının olduğu gibi, o pisliklerden elde ettikleri kâğıtlar ile de çil çil dolarlar basıyorlarmış Sam Amcamızın çocukları. Dişi fillerin dışkılarından toparlanıp basılan paralar daha dayanıklı oluyormuş, onu da tespit etmişler uzun araştırmalardan sonra. Sen sen ol dövizciden dolar alırken dikkat et bu duruma illa ki dişi fil pisliklerinden elde edilmiş kâğıtlardan basılan dolarlar olsun alacağın dolarlar.''







Düşmeye düşer de bu doların ateşi eninde sonunda. Hastalıklarını, etrafa çok bulaştırmazsa da iyi olacak. Onun ateşi düşerse başta Merkez Bankası başkanı, Başbakan ve Cumhurbaşkanının da ateşi sürat ile düşecek, yoksa çok ilaç antibiyotik gidecek benden söylemesi...

15 Mart 2015 4-5 dakika 1377 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (1)
  • 👍👍👍👍👍👍👍👍👍👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑[22

    Türkiyelilerin en büyük hobisi,yabancı hastalığıdır.ne olursa olsun illa yabancı olsun.Dolar bu nesnelerden ve bedavadan para kazanmanın anahtarı.Görecek- siniz.banka simsarlarının,(para ajanlarının sahip olduğu kasa)Ayar onlar tarafından yapılmakta gerektiğin de devlet desteği almaktadır.Düşkün insanların hoşuna giden bir gelişimdir.(arz ve talep meselesi.Akılsız toplumun en zayıf yeridir.almasınlar .O vakir dolar ortada kalır,ama bu sefer ajanlar başka kazanç ve sömürü yolu bulurlar.) Türk lirasına gelince kullananın yanında neredeyse sıfır seviyesinde.iki de bir develiasyon,enflasyon.hatta yazım şekli bile Tl.acayip harflerle yeni t.l ye geçti gelde güven.ASIRLARSIR İMALATTA OLMADIĞINyabancı markalar kafamıza yerleşmiş,adı çürük çıkmadığından tercih alanına girmiştir. Sayın şair ve yazarımız Ahmet Zeytinci kangren olan yaraya parmak bassa d a mikrop değenleri yok etme kudretindedir.İstikrarlı bir millete istikrarlı bir devlet lazımdır.bu da bulunmadığına göre,pırasanın kilosunu yedi liraya yemeğe mecbursun.Hel tık bak nasıl kellen giyotine gidiyor.Daha çok var söz amma. Yazarıımızı kutlar başarılar