Döner Bıçağı Neye Yarardı

Siz döner bıçağı ile sadece döner kesilir diye düşünürken... Bizim futbol meraklısı arkadaşlarımız döner bıçağına ayrı bir sanatsal ve sportif içerik kazandırdılar geçmiş zamanlarda... Ben de gözlerimle şahit oldum bir kaç keresinde maçlara girerken...

Polis Sorar ''Ne iş arkadaş döner bıçağı ile maça girmek?'' adamlar pişkin her haliyle... ''Biz seyyar dönerciyiz de ağabey içeride yolumuzu bulacağız.'' Dövsen coplasan ayrı dert, saysan sövsen ayrı dert...

Maçta bir anormallik olursa arkadaşlar karşı takımın taraftarlarına döner bıçağı ile saldıracaklardı hem de Allah Allah nidalarıyla... İyi de karşıdakilerde küffardan değil ki Üçüncü Dördüncü Viyana Kuşatmasına gitmiyorsunuz ya da Sırp Ordusunu muhasara altına almamışsınız ki onlarda senin benim gibi halis muhlis, su katılmamış Müslüman ve de Türk Vatandaşı...

Şimdiki milenyum çocuklarına bunları anlatsak ki aslında anlatılmalı de bence, bu nasıl iştir diye yüzümüze bön bön bakarlar... Derin bir sosyolojik travmaydı o yıllarda...

Gerçekten üzülüyorum maç çıkışında üstünde siyah beyaz ya da sarı kırmızı veya sarı lacivert forma var diye fanatikler bir masum genci dövdüğü zaman. Hepimiz bu ülkenin evlatlarıyız, takım için kan dökülmez, siz bu davranışları yaparken, harçlıklarınızdan artırıp para ödeyip de maça zar zor girerken, futbolcular trilyonlarlar ile oynuyor ve hiç biriniz onların en ufacık da olsa umurunda bile olmuyor, bundan sonrada olmayacak...

Biraz biraz futbol sahaları düzene girdi bu Paso Lig denen sistem hayatımıza girdiğinden beri. İstersen sahaya bir şey at, kameralar kaydediyor, hemen Paso Lig kartın iptal oluyor ve bir daha da hiç bir maça giremiyorsun... Doğrusu da buydu, tribünlerde ki ve sahada ki şiddet ancak böyle önlenir, helal olsun bu sistemi ortaya çıkartanlara... Gün gelir bakarsın saha kenarındaki tel örgüler bile kalkar, bazı ülkelerde olduğu gibi, haydi hayırlısı diyelim...

22 Eylül 2023 1-2 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (1)
Yorumlar (1)
  • Tel òrgùler kalkar mi bilmem hocam ama statların üstü neden kapatilmaz ve her yil milyonlarca dolara bakım onarim yaptırılır bunun cevabini bir tùrlù buladim.Hoşcakalin.