Dua

Duayı anlatmaya çalışmak kelimeler yetmez. Kısaca kelime anlamı 'kalp ile istemek' tir.
Güçsüz kolları yerden göğe kaldırıp çaresiz kalınan anlara, kopuşlara tutunacak bir dal aramak kafada yenik düştüğünde çıkış yolu aramaktır bir zaman diliminde...

Sabır taşının çatlama noktasına geldiğinde kapısının önünde bekleye durduğumuz, zaman kavramının ötesinde arındırır kalpteki kararmış izlere dokunur manevi gücüyle kanda dolaşan kırmızı kanımıza, soluyan nefesimize...

Büyük zaferler, fetihler kalpten edilen dualarla kazanılmıştır. Sancaklar surlara dua nidalarıyla kahramanca dikilmiştir zirvelere... Kalplere cesaret vermiştir atlı askerlere... Yaydan çıkan hedefini vuran oklara, mızraklara...

Yaradan'ın karşısında duayla incelip kopmaktır üzerimizi işgal eden günah örüntüleriyle. Aminlerimiz ile mum gibi erimektir. Rab huzurunda boyun eğmektir. Acizliğimizi açılan ellerimizdeki dualarımızla umut bağlamaktır. Şikâyetimizi, derdimizi ne istediğimizin farkına varmaktır seccademize alnımızı koyduğumuzda...

Gücümüzün tükendiği, takâtımızın kalmadığı, aklımızın yetmediği anlarda duaya sımsıkı sarılmaktır, günlerce hasta olarak yattığımız yatakta duanın şifasına dilenmektir. Acılarımızın katmerleştiği vakitlerde bir içten gelen amin susuzluğumuzu giderir, kuruyan boğazımızı ıslatır kendimizi kaybettiğimizde...

Mutluluklarımızla ellerimizi açar şükür ederiz içtenlikle... Korkularımıza zırh ediniriz, start alacağımız yarışta, varacağımız finişte, alın terimizdeki başarımızda boynumuza taktığımız uygun görülen madalyada...

Vicdanımızın peşimizi bırakmadığı her mekânda dudaklar dualarda buluşur yargılandığımız kendimizle kaldığımız bir vakitte... Uzaklarda olan sevdiklerimizi dualarımızla arz ederiz bizi Yaratana... Karşılıksız dua selamı göndermektir bilip, bilmediklerimizle... Duada kendi özüne inip, hece hece okumaktır, ellerimizi semaya kaldırdığımızda...

Erimek; tükenmektir var olduğun yerde... Aminlerimizi gönüllere göndermektir tövbe kapısının eşiğine yaklaştığımızda... Sıkışan kalbimize, dolaşımı zayıflayan bedenimize, düşüncemizin kendi ekseni etrafında döndüğünde aminlerimizle frene basar hayat otobanında... Aldırmadan giden zaman trenine 'dur!' der, kaygan dünya rayında...

Büyük dualarımız fatihanın ayetlerinde gizlidir, anlamaya çalışırız kılınan beş vakit namazın her rekatında...Samimiyetle el açılan duanın menzili uzundur, şiddeti büyüktür ezelden ebede götürür her söylenen aminde... İnsana verilen güzel hediyedir, diğer canlılarda olmayan vasıftır, şükürdür. Mazlumun tek umudu yaşadığı en zor anlarda...

Yaradan'ın buyurduğu gibi; "Duanız yoksa eksiksiniz" sözüne mazhar peygamberler bile ashabını duada buluşturmuş; savaşta, barışta, esenlikte...
İstemeyene kim ne verebilir? Duamızı isteyerek yapmalı ne istediğimizi bilmeliyiz. Dualar; kalple isteyerek, dille söylenir kalple tasdik olunur dualarımız dile geldikçe...
Dualarımızın kabulü mevlamızın hikmetinde...
Allahım, bizi duasız bırakma! Amin...Amin..

29 Haziran 2018 2-3 dakika 34 denemesi var.
Yorumlar