Dünyanın Bütün Çocukları Masumdur

Çocuklar, bizim çocuklarımız; sarı saçlı, mavi gözlü, kumral, esmer, yeşil gözlü, kahverengi gözlü ve coşku dolu, alnımıza yazılı, yaşam ile sözlü çocuklar. Geleceğimizin, yarınlarımızın en büyük umudu çocuklar. Bilgi ile doldukları zaman, gözleri ışık saçar, güzellikler akar ellerinin değdiği, ayaklarının bastıkları yerlere. Oyun zamanları, bütün sokaklar, bütün ağaçlar, bütün evlerin bahçeleri, bütün toplar, sokak kedileri, köpekleri, güvercinler, serçeler onların. Tabi ki mutluluk da ilk önce onların hakkı. Bırakalım da doya doya çocukluklarını yaşasınlar ''Çocukluğunu tam yapmamış insan, kolay kolay tam bir insan olamaz.'' der J. C. Friedrich Hölderlin...







Biz ana babalar ve büyükler, onların bu temiz dünyalarını, temiz kişiliklerini kirletmek ile ruh dünyalarını alt üst etmekle meşgulüz, zaman zaman döverek, söverek, kötü davranarak. Çoğu zaman gazetelerde okuyorsunuz, ana baba ya da üvey anne, üvey baba şiddetine maruz kalan zavallı masum çocuklarımızı. İnanın benim de herkes gibi içim parçalanıyor, yüreğim burkuluyor gazetelerde gördüğümde, televizyonlarda seyrettiğimde. Bu çocuklar ne kadar yaramaz ve ne kadar kötü de olsalar bu davranışları hak etmiyorlar asla. Oysa ebeveynler biraz sabırlı, biraz da hoş görülü olsalar, sorunların büyük bir bölümü çözülecek cinsten... ''Çocukların nasihatten çok, iyi örneğe ihtiyaçları vardır.'' demiştir J. Jaubert. Bizler çocuklarımıza rol modeliz, iyi örnek olmak için çok çaba sarf etmeliyiz...







Hiç bir çocuğun yüreğinde ve beyninde öldürme dürtüsü yoktur. Savaş, kavga bilmez çocuklar. Ermeni çocukları, Rum Çocukları, Bulgar Çocukları, İngiliz Çocukları, Suriyeli Çocuklar, Rus Çocukları, Yunanlı Çocuklar; adı üstünde işte hepiniz çocuksunuz ortak paydanız çocukluk. Bu düşmanlık, bu kin, bu nefret niye? Hiç bir çocuk şimdiye kadar savaş başlatmamış, direkt olarak kendi isteği ile bir savaşın içinde olmamıştır, masumdur dünyanın bütün çocukları. Yaşı ve milliyeti ne olursa olsun çocukları savaşa sürükleyen alçaklar, onların kanları üzerinden siyaset yapan ve kirli politikalarını yürüten devlet adamları büyük vebal altındadırlar, bunun hesabını da hem dünyada hem de ahrette çok acı bir şekilde öderler... Ünlü düşünür Albert Einstein'da ''Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler hiçtir.'' demiştir...







Bu gün Dünya'nın birçok yerinde küçük ya da büyük bölgesel savaşlar var, bu savaşlarda binlerce çocuk acımasızca ölmekte, katledilmekte, sakat kalmakta ve birbirine silah sıkmakta. Hangi amaç uğruna olursa olsun çocukları savaşın bir parçası yapmaya çalışmak alçaklıkların en büyüğüdür. Onlar okuyacaklar, aydınlanacaklar, bilgi ile dolacaklar, dünyada ki diğer bütün çocuklar sevgi ve muhabbet ile kucaklaşacaklar, dünyaya güzellikler katmanın hazzını yaşayacaklar dolu dolu...







Türk Milletinin evlatları olarak ne kadar şanslı olduklarını bir an akıldan çıkartmamalı çocuklarımız. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün önce bütün Türk Çocuklarına sonra da dünya çocuklarına armağanı 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramının dünya da başka bir örneği yok, ne mutlu bizim çocuklarımıza... Haydi, gelin bütün dünyanın sevgi dolu masum çocukları, anne ve babalarınızı da alın gelin bizim şenliklerimize birbirimize sevgi ile dokunalım, kaynaşalım, dertlerimizi paylaşalım, ikramlarda bulunalım. Savaştan kargaşadan kimsenin kazancı olmamıştır şimdiye kadar, Asya'da Afrika'da, Amerika'da ya da Dünya'nın herhangi yerinde bir tek çocuk ağlamasın, mutsuz olmasın ki hepimizin yüzü gülsün insan olarak. Bir Çin Atasözü ile cümlelerimizi bağlayalım ''Bütün dünya üzerinde bir tek güzel çocuk vardır. Bütün annelerde ona sahiptir.'' Hepinize en derin sevgi ve saygılar...

22 Nisan 2016 3-4 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar (3)
  • 8 yıl önce

    Bugünlerde en çok yazılması ve okunması gereken konuyu ince-ince nakış gibi işlemişsiniz, emeğinize, duyarlılığınıza teşekkür ederim, kaleminiz daim olsun...👑

  • Haz duyarak okudum. Yüreğin dert görmesin. Saygımla.

  • 8 yıl önce

    çok güzel ve anlam yüklü dizelerdi,çocuklar koparılmadan şefkatle koklanan çiçeklerdir,sevgilerimle...