Dünyanın En Gereksiz Bilgileri

Evet böyle bilgiler de var... İngilizlerin en meşhur devlet adamlarından birisidir Winston Churchill dünyaya bir kadınlar tuvaletinde gelmiş. Çok pahalı bir hastanede doğmuş olsa ne olmasa ne? Netice de yaşamış ve de kendince ama iyi ama kötü dünyaya bir şeyler katmış...

Dünyada ki tavuk nüfusu insan nüfusundan fazlaymış. Acaba onun için mi kesip kesip yiyoruz tavukları, piliçleri, nüfuslarımızı onlar ile eşitlemek için...

Kaydedilmiş en uzun süre uçan tavuk rekoru 13 saniye imiş... Ağırdır tavuklar öyle kolay kolay uçamazlar, ama her ne hikmetse bu tavuk havalanmış ve de 13 saniye havada kalmış. Kim bilir belki de Guiness Rekorlar Kitabına girmek için mi bu uçma ve havada kalma denemesini yaptı acaba? Belki de horoz aşık olmuş buna bu da o horozu değil de başka horozu seviyorsa, vermeyeceğim sana gönlümü, ben başka horozu seviyorum, deyip de ondan mı kaçtı kaçarken de uçtu acaba?

Çakmak kibritten önce icat edilmiş. Bu da gereksiz ve de insan hiç bir faydası olmayan bilgi belki ama ne yapalım işte yazmışlar birileri bir yerlere... Bir zaman ''Çakar çakmaz çakan çakmak.'' diye de bir reklam vardı televizyonlarda Tokai miydi neydi markası da...

Rusların Hükumet gelirlerinin yüzde on kadarı votka satışlarından sağlanıyormuş. Meşhurdur Rus Votkası da, seven var sevmeyen var. Bizimkiler rakıcı ve biracı biz de pek gitmez votka. Aslan sütü de derler rakıya. Rusların aslan sütü de votka olsa gerek... Ruslar içiyor devlet para kazanıyor... Ama içince de çekilmiyorlar bu Ruslar, hoş içmeyince de çekilmiyorlar...

111,111,111 x 111,111,111 = 12,345,678,987,654,321 Bu işlemi yaparsanız birden dokuza ve sonrasında da dokuzdan bire kadar sayılar sıralı olarak sonuç ortaya çıkıyor. Yahu adamım bunu bulmak için kim bilir ne kadar zaman harcadın, ne kadar kafa patlattın?

Devekuşlarının gözleri beyinlerinden daha büyükmüş. Aslında yumurtası da eti de yenen bir hayvan devekuşu... Ne göz varmış bu deve kuşlarında da... Dünya gözü ile her bir şeyi görüyorlar demek ki... Bir de şu kafalarını kuma gömmeseler, hadi onlar gömüyor da, insanlarda bazı zaman deve kuşları gibi kafalarını kuma gömmeseler...

Daha neler var neler, gereksiz bilgiler dolu hem bize, hem de başka kimselere bir kuruşluk faydası olmayan. Olsun gereksiz ise de yine de bilgi bilgidir... Bakarsın bir gün hiç umulmadık bir yerde bize faydası olur, olur mu olur...

23 Ağustos 2022 2-3 dakika 1375 denemesi var.
Beğenenler (2)
Yorumlar