Duyarlı İnsan

Güne başlamadan günü sorgulamak hiç düşündünüz mü televizyonda gördüğümüz Manisalı köylüler niçin böylesine eylem yapıyor?Bu insanlar neyi duyuruyor neden bu mücadeleci ruh hiç gördün mü siyanürle zehirlenmiş yer altı suları yavaş yavaş ölen doğa ve çevreye şahit oldunuz mu ben bir zamanlar deniz kıyısında on binlerce balığın sahile vurduğunu çocukluk yıllarında şahit olmuştum içinde yaşadığımız dünyayı kimsenin katletmesine izin vermemeliyiz.Küresel ısınma çevre kirliği sonucu ortaya çıkan bir sonuç değil midir.Bir yerde oturup sohbet ederken bir arkadaş maden çıkarılmasına başka devletlerce izin verilmediğini

Kota konduğunu söylemişti. Bir ülkede yer üstü ne kadar sizinse yer altıda sizindir ama çevreyi dünya dengelerini bozmamak üzere o madeni çıkarabilirsiniz petrol oluşumunda iki teori vardır.biri organik diğeri in organik teoridir .biri canlıların ölerek çamurla kaplanması ve yağlarının çıkması ile oluşur diğeri yüksek sıcaklıkta karbon ve karbondioksitin su buharıyla birleşmesiyle oluşur.Ülkemizin daha önce deniz olduğunu düşünürsek birinci teorideki oluşuklar olacaktır. Yada ülkemizde yanardağ gibi faaliyetlerin çokça olduğu düşünürsek ikinci teoriye göre oluşuklar yaygın olacaktır.Hangisi olursa olsun ülkemizde petrol olma olasılığı %90 civarındadır.ama her petrolü çıkaramayız gravitesi düşük olan çıkarılamaz..fakat yanardağların olduğu yerdeki petrolü çıkarırsak ne olur.dengeleri bozarız.depremler olur.ayrıca granit gibi bazaltik kayaçlarda sondaj yapmak zordur.Yani her istediğimiz yerdeki madeni işleyemeyiz.deprem,jeoloji,jeofizik ,çevre mühendisleri ve coğrafyacılarca etütlerinin yapılmadan çıkarılamaz.Hele hele dünya dengelerini bozuyorsa buna tüm dünya ülkeleri müdahale eder ve etmelidir.çünkü hepimiz aynı gemideyiz buna bir şey oldu mu hepimize olur bana ne kardeşim diyemeyiz yada bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın diyemeyiz sonunda bize de dokunacaktır.Kandilli rasathanesinin jeo manyetik kutuplarında son zamanlarda sapmalar olduğunu gözledim ve olan depremleri günü gününe izliyor ve fay hatlarının hareketlerini takip ediyorum.Bence dengeleri korumak içinde yaşadığımız dünyayı kirletmeden dengelere eko sistemlere uygun şekilde güzelleştirerek yaşatmak görevimiz olmalı dünyayı ve nizamını bilmiyorsak yada dünya nasıl dönüyor bilmiyorsak bence ne kadar anlatsak boştur.yada iklimleri oluşumunu bilmiyorsak bence bunları anlatmak çok zordur.felaket tellallığı yapmayacağım yapmak istemiyorum bence çok okumalı çok araştırmalıyız en azından duyarlı bir vatandaş yada duyarlı bir dünya insanı olmak genelinde dünyayı da düşünmeliyiz evrensel kararları bilmeliyiz.

26 Temmuz 2009 2-3 dakika 11 denemesi var.
Yorumlar (1)
  • 7 yıl önce

    Günün yazısını ve yazarımızı kutlarızud83eudd20